Регистрация

Предлагат еднопосочно движение по "Дондуков" към Ларгото и на "Цар Освободител" към Софийския университет(видео+снимки)

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 10.02.2017, Автор: Инфраструктура.бг
[1230 прочитания]

Снимка: СО

Идеeн проект за еднопосочно движение на бул. "Княз Ал. Дондуков" да стане еднопосочен в посока към Ларгото, както и бул. "Цар Освободител" да стане еднопосочен в посока от Ларгото към Софийския университет и ул. "Ген.Гурко" в посока от бул. "Васил Левски" към ул. "Алабин". Предложението представи заместник-кмета по направление транспорт Евгени Крусев и директора на дирекция "Управление и анализ на трафика" Димитър Петров.
Целта на предложението е да се подобрят транспортните връзки на града, както и намаляване на задръстванията и нивата на вредните емисии в атмосферата.
Предвижда се предложението да бъде разгледано и обсъдено с граждани, както и в комисии на Столичен общински съвет.

Повод за предложението е предстоящия ремонт на бул."Кн.Ал.Дондуков". Предложението за еднопосочност не касае вида на настилката. Еднопосочно движение се предлага по бул. "Княз Ал. Дондуков" в отсечката между бул. "Васил Левски" и бул. "Цар Освободител".

-
[СО]

Предвижда се и велоалея с ширина 2.50 м от южната страна на булеварда, след нея ще се разположат обособените трамвайни линии, а след тях - пътните платна за движение. С цел завишаване безопасността на пътниците на трамвайните спирки ще бъдат поставени перони.

-
[СО]

Премахват се няколко конфликтни точки, което води до по-голяма безопасност на транспортните и пешеходните потоци в централната част на града. Увеличава се пропускателния капацитет на бул."Дондуков", чрез обособяването на допълнителна лента в посока Ларгото и трета лента по цялата дължина от кръстовището на бул."Дондуков" и ул."Веслец" до кръстовището на бул."Кн. Мария Луиза". Увеличава се и пропускателния капацитет на ул."Ген. Гурко",чрез обособяването на допълнителна лента за движение.

-
[СО]

Направена е симулация движението с eднопосочна организация на база данните за автомобили, които в момента преминават през тези зони и допълнително е добавено увеличение на трафика от 20%. Симулацията показва двойно намаляване на трафика.
Симулацията показва намаляване на задръстванията в централната градска част, чрез оптимизация на работата на светофарите, пренасочване на част от автомобилите от центъра на града към "малкия ринг" на града (бул."Васил Левски" – бул."Скобелев" и бул."В.Левски" – бул."Сливница").
/p>

Добави коментар Коментари (3)

  • Преглед на профил #1 sa6 неутрално, 10.02.2017 20:27
    Много недомислено ми изглежда всичко това:

    - Къде ще се вкара трафика, минаващ двупосочно транзит през центъра
    - Ако все пак има къде, защо просто не се направи пешеходна зона с обособени велотрасета
    - Тези трамваи стават все по ненужна и скъпа и отживяла алтернатива на електро-бусите. Тролеите също.
    - Може да се направи един централен ринг с ултракондензаторни електробуси, които да правят контакт с метростанциите.
    - Ще се реши и проблемът с паркирането и проблемът с мръсният въздух
    Неуместен коментар?
  • Преглед на профил #2 vaskoangelov разстроено, 11.02.2017 18:33
    изглежда точно като някаква абсолютно необмислена и прибързана идея, която се опитват да пробутат с неясна цел.

    толкова ли за тия години не можаха да направят едно истинско изследване на трафика, и дългосрочна стратегия за изкарването му извън центъра.
    Неуместен коментар?
  • Преглед на профил #3 vaskoangelov неутрално, 13.02.2017 10:24
    да, и още нещо се сетих - като затворят Цар Освободител за:
    протест, концерт, 6ти май, 3ти март и прочее - откъде ще минава трафика, като Дондуков е еднопосочен?
    Неуместен коментар?

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 2 | април - май 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg