Регистрация

Крум Трашлиев: Изградихме 128 км тунели и над 430 геотехнически обекта. Малко фирми могат да се похвалят с такъв резултат

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 14.03.2017, Автор: Милена Василева
[2043 прочитания]
Крум Трашлиев: "Горд съм от постигнатото и съм изключително благодарен на всички мои колеги за високия професионализъм, който е част от ежедневната им работа през тези 25 години от създаването на компанията".

Крум Трашлиев: "Горд съм от постигнатото и съм изключително благодарен на всички мои колеги за високия професионализъм, който е част от ежедневната им работа през тези 25 години от създаването на компанията".

"ГРАДЪТ ИНФРАСТРУКТУРА"
По повод 10 години в ЕС на България и Румъния френският в. "Монд" написа: "България и Румъния бавно се приближават към европейските стандарти на живот. Въпреки началото на икономическо наваксване двете страни остават най-бедните сред 28-те". Г-н Трашлиев, как оценявате общо икономическото развитие на България? В кои сектори виждате бъдещето на страната ни?
2016-а беше една тежка година за България. За съжаление предизвикателства имаше не само във вътрешен план. Цяла Европа се изправи пред значими геополитически и икономически сътресения, за които далеч не беше подготвена - ситуацията в Сирия и Близкия изток и произтичащата от това бежанска криза, както и забавянето на растежа в еврозоната. Тази нестабилност в страните от ЕС определи относителните колебания на икономиките в съюза. Въпреки това икономическият растеж на България успя да се установи над средния за Европейския съюз, а Световната банка дори завиши очакванията си за 2017 и 2018 г.
Положителните прогнози на анализаторите ме карат да бъда оптимист и вярвам, че до няколко години ситуацията в страната чувствително ще се подобри. А що се отнася до секторите, които са от ключово значение за бъдещето на България – според мен това са промишленост и услуги, които още в края на 2016 г. демонстрираха относително високи темпове на растеж.

Живеете в Германия и имате външен поглед върху България – какво ни отличава в политически, икономически и социално-психологически смисъл от Германия? Какво от правилата й можем "да купим", с какво от нашата народопсихология можем да ги обогатим?
Германия винаги ме е впечатлявала. Ефективността и мотивацията, с която работят администрацията, бизнесът и всички институции в страната, са на най-високо ниво. Несъмнено това се случва благодарение на реда и дисциплината, установени във всичко – било то в политиката или икономиката и най-вече в народопсихологията на германците. Според мен това е най-голямата разлика между нас и тях. Ако разберем философията на тези две качества и успеем ги направим част от нашето ежедневие, ситуацията в България ще се промени много бързо в положителна посока. Но това за съжаление е еволюционен процес и е нужно време.
А какво можем да дадем ние на Германия? Едно изключително полезно качество - умението да се справяме по необичаен начин с обичайни неща!

"Евро Алианс Инженеринг" навърши 25 години. Как избрахте това име?
Изборът на име за компанията ни беше едно от най-големите предизвикателства, с които сме се сблъсквали през тези 25 години. В началото алтернативите бяха много, но основното, което целяхме, е то да носи своята логика. Искахме да се вписва добре в спецификата на нашия конкретен бизнес, но и да бъде запомнящо се.
"Евро" – поради факта, че компанията оперира не само в България, но и в редица европейски страни като Германия, Испания, Финландия, Сърбия и Гърция. "Алианс", което включва в себе си идеята за обединението на отделните дъщерните дружества, част от икономическата група на компанията, и "Инженеринг" – даващо информация за основната ни дейност.
Разбира се, помислихме и как би изглеждало новосъздаденото име под формата лого. За целта се доверихме на една от най-креативните рекламни агенции в Европа, която разработи проекта за неговата визия.

Откъде тръгнахте и докъде стигнахте?
В началото на 90-те години бяхме поканени от австрийски специалисти на обучение. Поводът беше доизграждането на софийското метро. Обучението започна с участието ни на обекти в Германия и Австрия, където се прилагаха най-прогресивните методи. Нашите екипи се обучаваха в най-добрите тунелостроителни фирми, с най-съвременните технологии и оборудване.
Добрият старт наложи поддържането на високо ниво на професионалното ни развитие като високотехнологична специализирана компания и към днешна дата сме едни от най-търсените в Европа.
Изградените от нашето дружеството 128 км тунели и повече от 415
геотехнически обекта са резултат, с който малко фирми могат да се похвалят. Лично аз съм горд от постигнатото и съм изключително благодарен на всички мои колеги за високия професионализъм, който е част от ежедневната им работа през тези 25 години от създаването на компанията.


Кои големи инфраструктурни обекти привличат вниманието ви?
Естествено не мога да скрия, че някои от най-значимите инфраструктурни обекти представляват интерес за компания като нашата.
Изграждането на тунела под Шипка е проект от национално значение, чиято реализация не бива да се бави във времето. От него има все по-осезаема нужда, тъй като в последните няколко години транспортната мрежа в страната е все по-натоварена, а това би била най-бързата и ефективна връзка между Северна и Южна България.
От интерес за нас е и стартирането на последния участък от автомагистрала "Струма", който трябва да преминава през Кресненското дефиле. Последният вариант на проектното трасе включва 5 тунела и 12 моста. И ако работата по проекта започне тази година, е възможно до 2020 г. да имаме един безопасен и безконфликтен път.
В железопътния сектор едно от най-големите предизвикателства в нашия бранш е изграждането на трасето между Елин Пелин, Ихтиман и Костенец. Този обект включва 23 жп моста, 9 надлеза и 10 тунела.

Строите 540-метров тунел под Бакойския баир, част от обхода на Габрово. Трудно ли се прокопават тунели в Стара планина? Кога ще завършите този обект?
Към днешна дата имаме добър напредък в строителството на този обект. Разбира се, всеки сериозен проект има своите предизвикателства и особености, като при изграждането на тунел основно значение имат геоложките условия, наличието на подземни води, неговата локация, достъп, метеорологични условия и т.н.
Тунелът при обхода на гр. Габрово не е изключение от тези принципи и нашите специалисти организират изпълнението му, съобразявайки се с всички тези фактори. В момента сме на етап изпълнение на тунелна проходка.

Работите усилено по тунела при МС 6 от етап 1 на трети метродиаметър между парка "Заимов" и Малък градски театър "Зад канала". Какво е характерното за този обект? Кога следва да бъде завършен?
-
Дължината на тунела при МС 6 (на снимката) от Трети метродиаметър е 176 м, като характерното за него е, че минава в изключителна близост до съществуващите 9-етажни сгради.

Дължината на тунела в този участък е 176 м, като характерното за него е, че минава в изключителна близост до съществуващите 9-етажни сгради. Към днешна дата имаме подписан договор и за продължение на съоръжението до МС 5, която се намира на бул. "Владимир Вазов". Така с втория участък общата дължина на тунела става 670 м. Трасето на тунела пресича бул. "Данаил Николаев", минава под жп линиите в направление София – Пловдив, продължава под съществуващите жилищни и стопански сгради и точно преди да завърши при МС 5, слиза под Перловската река. Прокопаването на съоръжението се извършва в тежки геоложки условия с високо ниво на подпочвените води, като за обезопасяването на строително-монтажните работи и сигурността на съществуващите инженерни съоръжения и сгради са предвидени да се изпълнят допълнителни укрепителни мероприятия.
Крайният срок за влизане на обекта в експлоатация е краят на август 2019 г., но строителството на тунела трябва да завърши през пролетта на 2018 г., за да се изградят всички необходими системи за контрол на трафика и автоматизация на движението, както и да се извършат тестовите проверки на трасето.

Кога ще започне изграждането на позиция 2 от км 14+277 до км 15+749 с дължина 1471 метра, две подземни метростанции и жп спирка в "Овча купел", което е част от етап 2 на трети метродиаметър? Кои са особеностите на трасето? Откъде минава трасето в участъка?
В края на януари подписахме договора за изпълнение и започнахме реалните дейности по проучване и проектиране, като вероятно изграждането на обекта ще стартира още през март 2017 г.
Предстоят доста дейности по реорганизация и временна организация на движението в жк "Овча купел". Това ще се отрази до голяма степен при строителството на първа обособена позиция. Нашият участък ще се изгражда подземно, за да намалим до минимум проблемите, свързани с трафика в квартала.
Трасето на тунела, който ще изграждаме, започва западно от ул. "Монтевидео", на гърба на ХХI Диагностично-консултативен център, където е разположена стартовата шахта. Неговата дължина ще е 600 м. Тунелът завършва при МС 17, намираща се до болница "Доверие". Там е и втората работна шахта за изграждане на тунел с дължина от около 600 м. Тунелът завършва при МС 18, която се намира под Околовръстното шосе и при която ще има жп връзка с линията София – Благоевград – Кулата.

Гордеете се с работата си във Финландия. Разкажете ни повече за тунела Rasa Ahonmäki и кога ще бъде завършен той?
-
Тунел "Раса Ахонмаки" във Финландия е част от магистрала Е18, която свързва Хелзинки със Санкт Петербург. Като цяло съоръжението не е голямо, но за нас този проект е много специален заради неговото естество - прокопаването в твърда скала беше изключително предизвикателство както за нашите специалисти, така и за машините, защото такъв гранит има само в Скандинавия.

Тунел "Раса Ахонмаки" във Финландия е част от магистрала Е18, която свързва Хелзинки със Санкт Петербург. Като цяло съоръжението не е голямо - съставено е от две тръби по 200 линейни метра и свързваща галерия с вертикална шахта. Но за нас този проект е много специален заради неговото естество. Прокопаването в твърда скала беше изключително предизвикателство както за нашите специалисти, така и за машините, защото такъв гранит има само в Скандинавия. Метеорологичните условия във Финландия също са много тежки. Истината е, че екипът на "Евро Алианс" се справи блестящо. Всички работи бяха извършени преди крайния срок и бяха съобразени с изискванията на възложителя и финландските власти. В момента приключваме изграждането на вторичната облицовка на тунела.

Какво ви кара да определяте тунелните си проекти в Сърбия като едни от най-значимите за вас?
"Евро Алианс" изгражда като главен изпълнител в Сърбия два тунела - "Предеяне" и "Манайле", които са по поръчка на "Коридори Сърбия" ДОО. Това е първият ни проект извън ЕС и за нас е от особено значение, защото го определяме като пилотен. Освен това мащабите на проекта са много сериозни. Тук правилата са доста по-различни от тези в ЕС - проектирането, законодателството, митническите и визовите условия и т.н.
По време на строителните работи бяхме изправени и пред редица други предизвикателства - имаше и непрекъснато редуване на различни геоложки породи, множество разломи, разхлабени зони и дори активно свлачище.
В момента там сме концентрирали много сериозен капацитет, работим изключително активно - на обектите са близо 300 души. Очакваме в скоро време да завършим и двата тунела.

От март 2017 г. започвате нов обект в Германия, част от продължението на автомагистрала А44 близо до Касел. Какво представлява той, как успяхте да се преборите с конкуренцията?
Става дума за магистрален тунел "Тримберг", който е част от удължението на магистралата А44 на изток. Съоръжението се състои от две тръби по приблизително 600 линейни метра и ще се изпълни по открит и тунелен способ (НАТМ). Напречното сечение на тръбите е средно по 140 кв.м. Предвидени са две напречни галерии със сечение 31 кв.м. Пробивът, укрепването и вторичната облицовка са предвидени за срок от 15 месеца.
Интервю
Милена Василева

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 4 | август - септември 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg