Регистрация

Ремонтът на бул. "Дондуков" започва на 1 юни тази година

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 14.03.2017, Автор: Милена Василева
[2417 прочитания]

Фотограф: Мария Съботинова

Бул. "Дондуков" е натоварена градска артерия, от двете й страни има търговски обекти. За да бъдат те заредени, през целия ден там спират бусчета, автомобили, микробуси, камиони, които с блинкери ни показват, че не паркират, а спират за малко. Същото правят и джиповете. В това време автомобилите вървят по трамвайната линия, трамваите ги изчакват, шумът от паветата е невъобразим, вдига се прах от събраното между паветата, живеещите от двете страни на булеварда не си отварят прозорците, задоволяват се с въздуха, които са си съхранили в домовете. Радват се, когато трамваите само "влизат" в дневните и спалните им, без да събарят части от покъщнината. Други граждани, живещи на "Дондуков", настояват паветата да се завърнат в града и им се иска да се намерят майстори, които да подредят каменните блокчета като паркет. Повечето обаче мечтаят за черния асфалт, който да намали шума. Някои искат нови трамваи, които да са удобни и безшумни.
На обсъждане на 13 март за трети път и Столична община, и гражданите представиха своите позиции.

-
Фотограф: Мария Съботинова


Ремонтът на бул. "Дондуков" започва на 1 юни 2017 г., ще се проведе в 4 етапа и ще завърши на 1 септември. Движението по него ще бъде двупосочно. Общината предложи варианти за еднопосочни улици на обществено обсъждане за бул. "Дондуков" преди около 2 седмици, за да провери нагласите на обществото. Това каза заместник-кметът по транспорт и транспортна инфраструктура Евгени Крусев по време на трето обществено обсъждане за бъдещето на булеварда с представители на живеещите от двете страни на трасето граждани.
В зала 5 на Столична община на местата на общинските съветници седяха представителите на етажните собствености и неправителствените организации, а на трибуната бяха главният архитект на София арх. Здравко Здравков, зам.-кметът Евгени Крусев и хората от неговия екип – Васил Начевски, директор на "Транспортна инфраструктура", и Димитър Петков, директор "Транспорт".

Позицията на Столична община
-
На снимката от дясно на ляво са инж. Димитър Петков, дирекция "Транспорт", зам-кметът по транспорт и транспортна инфраструктура Евгени Крусев, кметат на район "Оборище" Васил Цолов и Васил Начевски, директор на "Транспортна инфраструктура"
Фотограф: Мария Съботинова

Евгени Крусев уточни, че ще бъде ремонтирано трасето от ул. "Кракра" до Младежкия театър. Първият етап от ремонта е от 1 до 17 юни, вторият – от 18 юни до 3 юли, третият етап също е 16 дни, от 3 юли до 19 юли, последният – от "Раковски" до Младежкия театър, ще отнеме 26 дни. Пускането в експлоатация е предвидено за 1 септември 2017 г.
Ремонтът ще започне със смяна на водопровод в зоната на булеварда.
Новото е двупосочната велоалея в южната страна на булеварда. От северната ще бъдат запазени паркоместата.
Двата трамвайни високи перони на Операта и при Английската гимназия ще гарантират успокояване на движението по булеварда, безопасност на гражданите и достъпност до трамваите на трудно подвижните и майките с колички. Тротоарите ще бъдат покрити с унипаваж. Ще има ново осветление, релсите ще бъдат сменени и ще бъдат снабдени с гумени шумозаглушители,
-
Фотограф: Мария Съботинова

каза още Крусев.

Димитър Петков направи кратък обзор на миналото обществено обсъждане,
-
Фотограф: Мария Съботинова

когато са представени възможностите за еднопосочност на "Дондуков" ( от "Васил Левски" до "Алабин" и от "Васил Левски" до "Бачо Киро") и на "Цар Освободител". Разнопосочните становища показват, че все още не е дошло времето двата булеварда да станат еднопосочни, смятат от Столична община.

Кметът на община "Оборище" Васил Цолов
-
Фотограф: Мария Съботинова

обобщи направеното от района досега. Според него са събрани мненията на всички живеещи от двете страни на булеварда и 60% от тях са за асфалтово покритие на трасето. Павета могат да бъдат запазени само на паркинг местата. Васил Цолов предложи трамваите да се преместят в двата края ва улицата, както е във Виена. Но гражданите парираха: "НИКОГА! Ще ни паднат къщите."

Гражданите и неправителствените организации
Радостина Петрова от "Велоеволюция" поиска достъп до техническите проекти. От цялата зала потвърдиха, че е важно да се видят проектите, защото на сайта на район "Оборище" има само 4 визуализации.
Радостина Петрова попита как ще продължи велоалеята по бул. "Мария Луиза", към "Тодор Александров", по преките на "Дондуков", какъв ще бъде цветът й.
Евгени Крусев, отговори, че настилката на велозоните ще е от асфалт с маркировка. Куполът на МС "Сердика" ще бъда премахнат и покрит, и оттам ще мине велоалеята към Тодор Александров. Напомняме, че предложението за премахване на купола на метростанция "Сердика" беше направено от Антон Янев, управител на "Рикат" по време на Форум Градът 2016 г. Заместник-кметът обясни намерението на общината да свърже и опаше града с велотрасета.
От присъстващите граждани
-
Фотограф: Мария Съботинова

неколкократно беше поставен въпросът за еднопосочността и двупосочността на булеварда, като въпрос, на който трябва да се отговори най-напред и едва след това да се обсъждат варианти за велотрасета и паркоместа. Точно по това време Евгени Крусев съобщи, че "Дондуков" остава двупосочен булевард, предложението за еднопосочност били направено за проверка на общественото мнение.
Неколкократно беше повдиган въпросът за завоя на трамвая на "Кракра" - обратният вираж там затруднява автомобилите. Гражданите настояха за поставяне на ограничители, така че автомобилите да не минават по трамвайната линия.
От общината отговориха, че ограничители ще има, обсъжда се какви да са те. Ще бъде решен и въпросът с наклона на ул. "Кракра".
Розина Станиславова напомни на главния архитект за правилата при свикване на обществени обсъждания. Арх. Здравко Здравков припомни на Станиславова, че има работна група за методологията на обществените обсъждания и я покани да стане част от нея. Същото предложение отправи и към Радостина Петрова от "Велоеволюция". По отношение на еднопосочността арх. Здравков припомни проектите за четирите зони в Централната градска част. Една от тях – трета, все още няма проекти поради процедура на обжалване. Именно проектът за тази трета зона, която обхваща пространството пред Двореца, трябва да даде решение за велоалеите – по "Московска" или по "Дондуков". Арх. Здравков потвърди премахването на купола на "Сердика" и развиването там на вело зона.
Александър Узунов от собствениците се обяви срещу островните перони.
-
Фотограф: Мария Съботинова

Борис Бонев – също от собствениците, се върна към темата еднопосочност и двупосочност, за конкурса и ремонта, за шума и мястото на трамвайната линия. На него Евгени Крусев отговори, че засега бул. "Дондуков" ще бъде двупосочен булевард.
Мартина Стефанова от собствениците настоя за паветата и за реално проучване на мненията на собствениците.
Поставен беше и въпросът за ремонт на канализацията в зоната между жилищните сгради на "Дондуков" с номера 63-95.

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 4 | август - септември 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg