Регистрация

61 милиона лева за 13 нови трамвая, 28 рециклирани идват от Швейцария

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 17.03.2017, Автор: Infrastructure.bg
[860 прочитания]

Фотограф: Градът

"ГРАДЪТ ИНФРАСТРУКТУРА"
Електротранспорт
От началото на 2017 г. започва доставката на 28 употребявани трамвая Be 4/6 S от гр. Базел. Трамваите ще бъдат предоставени по проект "Модернизирани трамваи за град София", съфинансиран от Българско-швейцарската програма за сътрудничество. Проектът за доставка на трамваите е на обща стойност 3 000 000 швейцарски франка, като от тях над 2.5 млн. франка са безвъзмездни средства. Всяка мотриса разполага с общо 215 места за пътници, от които 57 седящи и 158 стоящи. Трамваите са основно модернизирани през периода 1998 - 2002 г., като им е монтирана средна нископодова част, за да са достъпни за хора с увреждания и майки с детски колички. Първите 4 от общо 28 трамвая от Базел пристигнаха в София на 4 февруари.
Обявена е процедура за доставка на 13 нови трамваи с финансиране по ОП "Региони в растеж" на стойност 61 135 986 лв. и срок за доставка 24 месеца.

През 2016 г. бяха доставени 5 нови трамвайни мотриси "PESA 122 Na" за междурелсие 1009 мм на стойност 8 499 500 евро без ДДС (16 994 758 лв.). В момента всички трамваи са в експлоатация. Мотрисите имат платформа за детски колички и хора с увреждания, стоп бутон за слизане и звукова сигнализация за незрящи хора.
Доставени бяха и 20 употребявани трамвайни мотриси за междурелсие 1435 мм от Прага на цена от 10 580 000 чешки крони (около 765 660 лева) без ДДС. С тези превозни средства се постигна частично обновяване на трамвайния парк по линия 22.

Автотранспорт
През 2017 г. предстои изготвяне на документация, съгласуване в комисията на СОС и провеждане на открита процедура по доставка на 60 броя 18-метрови и 60 броя 12-метрови автобуси. Всички возила ще бъдат с двигатели, работещи на метан, и се предвижда да отговарят на същите изисквания за достъпност, удобство и комфорт на пътниците, като досега доставените. Финансирането е чрез лизингова схема, а заплащането ще се извършва от "Столичен автотранспорт" ЕАД. От 19 януари 2017 г. по линия 84 се движи един електробус.
През 2016 г. бяха доставени 110 нови нископодови автобуса. Те са изцяло климатизирани и разполагат с видеонаблюдение, мобилен интернет и всички удобства за хора с двигателни проблеми. С провеждането на конкурса бе постигната икономия на средства в размер на 8.5 млн. лв. С тези средства вече е в ход открита процедура за доставка на 30 броя 12-метрови автобуси. В процедурата участват 6 фирми от Европа, Турция и Китай.

Добави коментар Коментари (2)

  • Преглед на профил #1 Софианец2 неутрално, 17.03.2017 20:18
    "Трамваите са основно модернизирани през периода 1998 - 2002 г.(преди 20 години модернизирани и още преди това - поне 10 години) - подновихме възрастта на транспорта.... срещу 350 000 лв. всеки. Браво....
    Неуместен коментар?
  • Преглед на профил #2 urban_man неутрално, 20.03.2017 12:12
    Софианец2, Така е прав си, трамваите са стари, но все пак сделката не е никак лоша! Първо сегашните трамваи с изключение на чисто новите по линия 7 са на повече от 50-60 години!! така че ремонтирани Швейцарски 20-30 годишни не е никак зле в сравнение с настоящите. Разбира се чисто нови би било най-добре, но при положение, че няма бюджет за пълното обновяване на трамвайния парк, подобни сделки са повече от добре дошли! Сметките ти нещо са се пообъркали! 28 трамвая за 3млн франка от които 2.5млн са безвъзмездна помощ. Т.е Общината плаща само 0.5 млн франка, което като се обърне в лв. е малко повече от 900хил лв или разделено на 28 се получава че всеки трамвай ни излиза около 33хил лв. Тази сума за 20 годишен обновен швейцарски трамвай е нищо! Виж предишни статии и цените на сделките за новите трамваи и тогава може би ще ти стане по-ясно. Всеки иска чисто нови, но за пълното обновяване си трябват много повече пари и време!
    Неуместен коментар?

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 2 | април - май 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg