Регистрация

Стартира проект за регионално и транспортно развитие на региона Дунав - Черно море

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 22.03.2017, Автор: Милена Василева
[1046 прочитания]

Фотограф: ДППИ

Стартира проект "Регионално и транспортно развитие на региона Дунав - Черно море към транснационален и многопристанищен регион - портал към Каспийския регион и Далечния изток" - DBS Gateway Region.
Повече от 60 експерти от Централна и Източна Европа взеха участие в откриваща конференция по проект "Регионално и транспортно развитие на региона Дунав – Черно море към транснационален и многопристанищен регион – портал към Каспийския регион и Далечния изток", в който участват 11 страни.


Конференцията беше открита от Ангел Забуртов, генерален директор на ДП "Пристанищна инфраструктура", който подчерта важността на срещата, и Вернер Прахерсторфер, директор на отдел "Транспорт" от Регионалното правителство на Долна Австрия, който разясни целите на проекта.

В пътната карта на Европа "Транспорт 2050" е записано, че товарният транспорт постепенно следва да се пренасочи към железниците и корабите – 30% до 2030 г. и 50% до 2050 г. Голямото предизвикателство е свързаността на регионите в затихнащата политика на конвергенция. Идеята за обвързване на Черно море с река Дунав хрумва на Регионалното правителство на Долна Австрия, поглеждайки към новите пазари на Каспийския регион и Далечния изток. Така се появяват опорните пунктове – портовете в Украйна, Румъния и България, от тях пътят на товарите поема по река Дунав, оттам към Рейн до Северно море. Въпросът е дали е възможно моделът за решаване на "тесните" места по коридора Адриатическо море – Балтийско море, да се приложи и при новата формация Дунав – Черно море, за да се премахнат така наречените bottle necks между Черно и Северно морета.
А те не са малко – само на българска и румънска територии това е жп трасето Варна – Русе – Гюргево – Букурещ, като за българската част има мащабно предпроектно проучване за жп трасето с финансиране по TEN-T; на румънска територия това е Галац – Букурещ; железницата Галац – Украйна и Молдова; в групата на незавършените проекти е Черноморският магистрален пръстен, от който завършена е само частта в Турция.
Реализацията на проекта има за цел да подобри и засили сътрудничеството между дунавските и черноморските пристанища, пристанищни власти, публични органи, университети, предприятия, спедитори и други заинтересовани страни. Това от своя страна ще повиши привлекателността на региона на Дунав и Черно море по отношение на морския и вътрешноводен транспорт. Целта е регионът да се превърне в "портал", свързващ Централна Европа и Черно море с Каспийския регион и Далечния изток.
-
Фотограф: ДППИ

Припомняме, че към страните от Западното Черноморие България, Румъния и Турция към участниците в проекта през март 2017 г. се присъедини и Украйна. Общо 10 са страните, през които минава река Дунав - Германия, Австрия, Словакия, Унгария, Хърватия, Сърбия, България, Румъния, Молдова и Украйна.

Организатори на конференцията са Регионалното правителство на Долна Австрия - водещ партньор на проекта, ДП "Пристанищна инфраструктура", домакин на конференцията и партньор по проекта, и ТИНА Виена, партньор по проекта. Проектът е финансиран по Програмата за транснационално сътрудничество "Дунав" 2014 - 2020.
Проектът е част от Дунавската транснационална Програма "Интеррег", която за периода 2014-2020 г. е на стойност 221 924 597 евро и досега на първото "повикване" е приела 44 проекта.

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 5 | октомври - ноември 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg