Регистрация

Започва втора фаза от ремонта на Аспаруховия мост във Варна за 1.3 млн. лв.

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 03.04.2017, Автор: Милена Василева
[333 прочитания]
Етапи 1 и 2 от ремонта в неговата втора фаза

Етапи 1 и 2 от ремонта в неговата втора фаза
Фотограф: АПИ

Стартира втората фаза на ремонта на Аспаруховия мост във Варна. През тази година Агенция "Пътна инфраструктура" отпуска близо 1.3 млн. лева за ремонт на съоръжения 2 и 4.

Строителните работи ще се извършват без спиране на движението, за да не се затруднява трафикът в града. Предстои подписването на споразумението за съвместно финансиране на обекта между АПИ и община Варна, след което ще стартират строителните дейности, като ще се прецени дали ремонтът да започне преди или след Великденските празници.
Дейностите извън платното за движение ще се финансират от общината и са за 200 хил. лв.
Целта е всички работи да завършат до средата на юни и в активния туристически сезон шофьорите да пътуват без ограничения.

Ремонтът включва нова хидроизолация, фуги, асфалт, маркировка, знаци, ограничителни системи, парапети и т. н. Строително-монтажните работи ще си изпълняват от ДЗЗД "ПОНТ", което има 4-годишен договор по ЗОП за поддържане на републиканските пътища на територията на област Варна. През миналата година с общо 7 млн. лв. бяха ремонтирани съоръжения 1, 3 и 5 от Аспаруховия мост. През юни 2016 г. беше пуснато движението по ремонтираните в рамките на първи етап съоръжения. От 7-те млн. лева 5 млн. лева бяха отпуснати от държавния бюджет, а 2-та млн. лева са от бюджета на АПИ и регионалното министерство.

Предвидените строителни дейности през фаза 2 ще преминат през четири етапа.
Първият и вторият ще бъдат изпълнявани без затваряне на платното за движение в посока Бургас.
При първия етап на мост 2 ще бъде ограничено движението по активната лента, а трафикът ще преминава по крайната дясна лента. На мост 4 ще бъде затворена дясната активна лента, а автомобилите ще се насочват по изпреварващата активна лента в посока Бургас.
При втория етап шофьорите ще преминават по ремонтираните в първия етап ленти, а ще бъдат затворени неремонтираните. На съоръжение 2 ще бъде ограничен трафикът по двете десни ленти, а движението ще преминава по изпреварващата активна лента. На съоръжение 4 ще бъде ограничен трафикът по изпреварващата активна лента, а превозните средства ще се насочват по ремонтираната дясната активна лента в посока Бургас.
При третия и четвъртия етап ще бъде затворено западното платно в посока Бургас, а движението ще се осъществява двупосочно в платното за Варна.
Между 6:30 ч. и 10:00 ч. и 16:30 ч. и 20:00 ч. ще се спира преминаването на тежкотоварните камиони над 10 тона. Целта е автомобилите да пътуват по-безопасно в натоварените часове.
По време на ремонтните работи скоростта на движение за всички превозни средства се ограничава до 40 км/ч.
Агенция "Пътна инфраструктура" препоръчва на шофьорите да предвидят повече време за пътуване, поради по-бавното предвижване при извършването на строителни работи и временната организация на движение. Това обаче е необходимо, за да приключат строителните работи колкото се може по-бързо в предвидения срок.
През 2016 г. Аспарухов мост във Варна стана на 40 години
Катедра "Метални, дървени и пластмасови конструкции" на Строителния факултет в Университета по архитектура, строителство и геодезия в София и "Монтаж строителни конструкции" АД (МСК) организираха миналата година честването на 40-годишнината от построяването на варненския "Аспарухов мост".
За него разказа един от проектантите – проф. Петър Стайков, от строителите – "Метални, дървени и пластмасови конструкции", инж. Чавдар Михайлов описа строителния процес, който е отнел по-малко от 8 месеца.
Новият Аспарухов мост е открит на 8 септември 1976 година след 8-месечно строителство. Връхната конструкция е от стомана. Светлите отвори са 80 м -160 м – 80 м, височината е 46 м, ширината на плавателния канал под големия отвор е 100 м. Връхните конструкции са подпрени на стоманобетонови колони – направени като изливни пилоти на дълбочина 56 м.
Проектанти са покойният проф. д-р инж. Димитър Димитров (1923-2009 г.) и проф. д-р инж. Петър Стайков.
Изпълнители на конструкцията са МСК, проекта управлява проф.д-р инж. Милчо Брайков, тогава ръководител на катедра "Метални конструкции".
Проектант на стоманобетонната конструкция е "Пътпроект".
Мостът е двулентов с ширина на платното 7.90 и не е част от магистралната мрежа на страната, управлява се от Община Варна. Конструкцията е произведена в Корабостроителния завод на Варна и завод "Стоян Павлов", който отстои на 500 м от мястото на стоманенетя конструкция.
-
Етапи 3 и 4 от втората фаза на ремонта
Фотограф: АПИ
-
Първа фаза от ремонта на Аспарухов мост на стойност 7 млн. лв.
Фотограф: АПИ
-
Фаза 1 от ремонта на Аспарухов мост завърши през юни 2016 г.
Фотограф: АПИ

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 2 | април - май 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg