Регистрация

Проект за високоскоростна жп магистрала Крайова - София - Солун представи частна фирма

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 12.04.2017, Автор: Милена Василева
[1189 прочитания]

Фотограф: "Лардж Инфрастръкчър"

Проект "Високоскоростна железопътна магистрала Крайова - София – Солун. Общи транспортна инфраструктура и съоръжения на железопътната магистрала и АМ "Струма" в участъка Благоевград – Кресна" представи дружеството "Лардж Инфрастръкчър Проджектс".

Новата железопътна магистрала ще свързва гр. Крайова ( Румъния ) със Солун: през стената на нов язовир на река Дунав, през Стара планина в близост до гр. Берковица, край София, оттам по долината на река Струма през планината Беласица до Солун.
Железопътната отсечка Крайова – София – Солун е идентицирана от Connecting Europe Facility (Механизма за свързана Европа) като част от основната мрежа на Ориент- Източно Средиземноморския коридор на TEN-T, казват от компанията.
Според проекта железопътната линия ще бъде двупътна, електрифицирана, за комбинирано движение на пътнически и товарни влакове, с характеристиките на железопътна магистрала, като скоростта на пътническите влакове ще бъде 250 км/час.
В рамките на проекта е създадено решение за общи трасе и съоръжения на новата железопътна магистрала и АМ "Струма" в участъка Благоевград – Кресна, каза Румен Михайлов, управител на "Лардж Инфрастръкчър Проджектс".
По време на презентацията Румен Михайлов и инж. Пламен Стойков от "Пи Ес Консулт", представиха комбинираното трасе на жп магистралата и новата АМ "Струма" с тунели и мостове, като с проектното си решения замениха тунел "Железница" от лот 3.1. на АМ "Струма" ( 2200 м) с два къси тунела с дължина 695 м и 460 м. Предложиха дори и корекция на строящия се лот 3.1 на аутобана.

Прогнозната стойност за трасето в частта от Симитли до Кресна - жп и пътна, е 650 млн. евро – без стойността на гарите (всяка по 50 млн. евро), които да бъдат набавени чрез държавно гарантиран заем, казаха представителите на двете компании. Срокът е общо 4 години - година и половина за подготовка, а за изграждане 2 години и половина.

След представянето последваха въпроси и изказвания.
Арх. Петър Диков, "Институт за градско прланиране"АД, изрази категоричното си становище, че проектът не е от интерес за България, а по-скоро за Румъния. Той посочи жп трасето Карнобат – Синдел и Русе - Варна като полезни за страната и товарите, напомни, че съществува и железница Ямбол – Елхово, която може да бъде удължена в посока Турция и използвана.

Проф. д-р инж. Юлиян Тотев, ръководител на катедра "Транспортни съоръжения" във Факултета по транспортно строителство на УАСГ, изрази сериозно съмнение относно метода на строителство и срока на изграждане на тунелите - посочените срокове за него са твърде оптимистични, всъщност - невъзможни.

Инж. Росен Колелиев, управител на "Пътища и мостове" и председател на секция "Инженерна инфраструктура" в КСБ, постави въпроса дали са направени проучвания за спестените емисии въглероден диоксит, напомни колко важни за страната ни са пристанищата в Русе, Варна и Бургас, както и бъдещите интермодални терминали във Варна и Русе.

Мария Чакърова, директор на дирекция "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в ДП НКЖИ, подкрепи проекта на "Лардж Инфрастръкчър Проджектс", защото предлага комбинирано жп и пътно решение в зоната на Кресна.

Арх. Димитър Димитров от Инициатива "Граждани за устойчиво развитие", застана на страната на представения проект и междудругото нарече нарече АМ "Струма" карикатурен проект.

В залата присъстваха представители на проектантски и консултантски фирми, експертити от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, включително и ръководителят на управляващия орган на ОПТТИ Галина Василева, председателят на Българска браншова камара "Пътища" инж. Павел Диковски, инж. Иван Иванов от Българска браншова камара по "Пътна безопасност" и други.
-
Фотограф: "Лардж Инфрастръкчър"

Добави коментар Коментари (3)

  • Преглед на профил #1 irka неутрално, 13.04.2017 17:27
    Проекта е доста добър!!!
    Нека да се абстрахираме от некомпетентното мнение на недоказани специалисти като П.Диков и Ю.Тотев.
    Мнението на Диков не е релевантно за стратегически проекти. Примери за това в София има много.
    Неуместен коментар?
  • Преглед на профил #2 Пешката неутрално, 15.04.2017 06:45
    Значи отписваме Видин и северозападна България, и вкарваме милярди в язовир??? на Дунава, нови жп линии, обход на София, и 50 милиона евро на гара!???

    Тия милярди за нищо си ги нямат!

    Неуместен коментар?
  • Преглед на профил #3 Valdes неутрално, 18.04.2017 13:38
    Проекта е голяма излъгация. Единственото, което може да постигне е да се забави АМ Струма докато се спре финансирането от ЕС за нея.
    Пълно е с нереалности. Невъзможно е този проект да бъде изпълнен в сроковете на ОП ТТИ, защото е ужасно суров. За да мине през одобрение трябва да се организират съответните прозрачни процедури за Прогнози за трафика, АРП, Екология, всички фази на проектиране, строителство, одит ... вероятно нещо пропускам. Ако съдим по Дунав мост 2 - най-малко 15 години. Реалистично - 20 год.
    За да не звуча голословно:
    1 - Такъв проект може да се движи само от междуведомствена структура, нещо от типа на Проектна компания или подобно. Срок на създаване, организиране и т.н. (изисква законодателни действия) 1,5 - 2 год.
    2 - Процедура за Трафик и АРП (без обжалване) 1 год., изготвяне още толкова (+моделиране). Да не забравяме, че тези части трябва да отговарят на Упътванията и препоръките на Джаспърс, което изисква и одобрението на същите - с корекциите и т.н - още 1 год.
    През това време уж ще тече и ППП, ама няма да завърши преди горните.
    3 - Работно проектиране + процедура (приемам, че подготовката ще се застъпи с ППП) - най-малко 2 год. без обжалване.
    4 - отчуждения, измествания на Ел, Тел, ВиК и т.н. не по-малко от 2 год.
    5 - Строителство + процедурата за него - 4-5 год. без обжалване.
    Всичко това при добра организация и още си мисля, че пропускам някоя процедура.
    Смешното е, че тези хора предлагат 2 проекта, които ги оправдават предимно с международен трафик, а те реално се конкурират и си отвличат трафика един на друг. Единия през Лом-Кресна-Кулата, другия през Русе-Свиленград. И двата от балтийско море до Средиземно море и все за товари от Китай?! Малко са се оляли!
    Разискването по този проект е безсмислено за следващите 15-20 год.
    Неуместен коментар?

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 2 | април - май 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg