Регистрация

Йорданка Фандъкова: Ремонтът на бул. "Дондуков" завършва до края на октомври. Бул. "Прага" ще бъде с асфалт

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 14.07.2017, Автор: Милена Василева
[562 прочитания]
Ремонтът на бул. "Дондуков" - победа на паветата.

Ремонтът на бул. "Дондуков" - победа на паветата.
Фотограф: Цветелина Белутова

София работи и живее в ремонти и строителството на трети метродиаметър – етап 1 и етап 2. Учениците и студентите са във ваканция, но родителите са на работа. Какво става в София сега.

"Най-тежък е ремонтът на бул. "Дондуков",
каза кметът на София Йорданка Фандъкова, в интервю за национална електронна медия преди ден. Той ще завърши до края на октомври, защото изчаквахме решението на Министерството на културата (МК) за покритието на булеварда, което налагаше пренастройка от страна на строителите, които са направили много добра организация. (По проект на "София Проект" паветата оставаха само при трамвайната линия, а активните ленти бяха с асфалт.) Запазването на паважната настилка по искате на МК повлия и върху цената на ремонта, добави Фандъкова. За да спазим заповедта на министъра на културата, каза кметът Фандъкова, се наложи да извадим от проекта някои части и да направим компромиси. Например няма да бъдат подменени всички електрически стълбове, както възнамерявахме, а само тези, които са напълно негодни. Всеки ден се упражнява контрол върху строителството. Хората, живеещи в сгради на булеварда, са подложени на голям шум. Не бива обаче да се забравя, че ремонтът е изключително тежък - водопровод на "Кракра", толпопровод на "Бенковски", подмяна на стълбове, редене на паваж. По този булевард минава тежко движение и паважната настилка тпрябва задължително да е качествено подредена. Въведохме за първи път методика за изграждане на бетонова стабилизация под паветета, върху която ще се насипе основата и ще бъде подреден паважът, уточни експертните промени Йорданка Фандъкова. Това ще стабилизира булеварда.

Ремонтът на бул. "Прага"
-
"Прага" не е като "Дондуков"
Фотограф: Георги Кожухаров

Бул. "Прага" остава с асфалт. Граждани протестираха и пожелаха както "Дондуков" е с асфалт, така да бъде и бул. "Прага". Бул. "Прага" има разрешение за строеж преди заповедта на министъра на културата, каза кметът Фандъкова. За съжаление, когато започнахме ремонта, се каза, че трябва да върнем паветата. Аз възразих – как да върнем със задна дата процеса, да спрем и да блокираме работата. Бул. "Прага" е по-отдалечен от историческия център и е заобиколен от улици с асфалт. Той е много къс и свързва три спешни болници, по които денонощно минават линейки с болни хора. Възразила съм официално. Надавям се аргументите ми да бъдат уважени, каза Йорданка Фандъкова. Надявам се също да приключим този ремонт в срок. Радетел съм за запазване на историческия център на София – ето оставихме паваж на ул. "Вашингтон", превърнахме я в пешеходна, възстановихме атмосферата на стария град – когато такива неща са възможно, ги правим, каза Фандъкова.
-
Фотограф: Надежда Чипева

От интервюто с кмета Фандъкова стана ясно още, че
до края на юли стартира ремонтът на етап 2 на бул. "Монтевидео" в "Овча купел" и разширението на бул. "Тодор Каблешков" до бул. "Бъкстон".

11 са големите обекти в строителната програма на София, припомни кметът Фандъкова.
Обновяват се и малките улици, паралелно с големите, както и тротоарите, които дълги години не бяха поддържани и ремонтирани. Реконструира се мостът Чавдар.

До края на юли в София ще пристигнат нови 60 газови автобуса с климатици и спазени изисквания за достъпност. През август те ще заемат линиите в северна София, където средната възраст на автобусите е 20 години. Провежда се търг и за нови 120 автобуса. Така до края на годината се очаква София да се сдобие с нови 180 автобуса.
-
Паветата - новата тема на София
Фотограф: Георги Кожухаров

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 3 | юни - юли 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg