Регистрация

Пътят между Пловдив и Асеновград ще бъде разширен до магистрални габарити

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 10.08.2017, Автор: Инфраструктура.бг
[487 прочитания]

Фотограф: МРРБ

Със започващия днес, 10 август, проект отсечката от 11 км между Пловдив и Асеновград ще има магистрални габарити. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на церемонията, с която стартира рехабилитацията на трасето с финансиране от Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 – 2020 г.
-
Фотограф: МРРБ

Участъкът, който ще се рехабилитира е от югоизточния обход на гр. Пловдив до гр. Асеновград (от км 14+860 до км 25+150). Пътната отсечка преминава през територията на общините Пловдив, Куклен и Асеновград. По време на ремонтните дейности движението няма да се спира, тъй като строителството ще се извършва поетапно – първо в едното, а след това в другото платно. С изграждането на отсечката ще бъде осигурен бърз транспортен достъп на жителите от общините Куклен и Асеновград и от област Смолян до АМ "Тракия".
-
Фотограф: МРРБ
Изпълнител на строителството на лот 6 е "ИСА 2000" ЕООД.
Стойността на договора е 23 055 015 лв. с ДДС.
Строителният надзор ще осъществява ДЗЗД "ПЪТКОНСУЛТ 2000 – ИРД", в което участват: "Пътконсулт 2000" ЕООД и "ИРД-Инженеринг" (Италия). Техният договор е за 466 058 лв. с ДДС.
Авторският надзор ще е на "Пътпроект" ЕООД. Договорът им е за 34 800 лв. с ДДС.
Общата стойност на Лот 6 "Път II-86 Пловдив - Асеновград от км 14+860 до км 25+150 област Пловдив" е 24 792 217 лв. с ДДС.
Дължината на участъка е 10,29 км,
Финансирането от Европейския съюз е 85% - 21 073 384 с ДДС. Националното съфинансиране е 15% - 3 718 833 лв. с ДДС.
Срокът за реализация е 15 месеца
Проектът за рехабилитация на участъка между Пловдив и Асеновград не само е един от първите за подобряване на състоянието на пътища с финансиране от европейската оперативна програма, но и сред най-важните, чието изпълнение стартира, обяви Николай Нанков. Той пожела успех на изпълнителите, проектантите и строителния надзор и коментира, че очаква качествено изпълнение на обекта.

15 месеца е срокът за реализация на проекта,
така че през следващата година участъкът ще бъде с по две ленти за движение във всяка посока и аварийна лента с обща широчина от 9 м и двуметрова разделителна ивица, съобщи министър Николай Нанков. Пътят е проектиран с габарити на магистрала още през 1982 г., предвид тенденцията на икономическо развитие на общините в Пловдивския регион, но е изпълнена само едната част от него, коментира той. Близо 11-километровата отсечка, която ще бъде удвоена, е най-натоварената в района. Статистиката показва, че средногодишно около 24 хил. автомобила преминават за денонощие през този участък, като това е около 70% от трафика по магистралата между София и Пловдив, съобщи Нанков.
-
Фотограф: МРРБ

Той допълни още, че проектът е необходим, защото Смолянска област и южните Родопи са най-необлагодетелствания район в България от транспортна гледна точка. Затова министърът подчерта, че ремонтът на участъка е дългоочакван не само за жителите на областите Пловдив и Смолян области и за общините, през чиято територия минава и които свързва, но и за цяла южна България. Трасето е основната икономическа ос за развитие и през нея преминава трафикът от и за летище "Пловдив". То е най-тежкото и с най-много пътнотранспортни произшествия, тъй като има най-много опасни изпреварвания, които започват от разклона за София и са до кръговото кръстовище на Асеновград. От личен опит знам защо този път е наречен "пътят на смъртта", тъй като има десетки тежки ПТП с жертви на годишна база. От 2014 г. до 2017 г. тежките катастрофи се увеличават с 6-7 средногодишно, съобщи Нанков.
Според него трябва да има и глобални дългосрочни виждания относно пътната инфраструктура в региона на Пловдив. В тази връзка се предвиждат

две кръгови кръстовища на настоящия проект.
Едното ще се изгради на кръстовището между околовръстния път на Пловдив и входа на града, което поетапно трябва да прерасне и в пътен възел. Той ще се обвърже с доизграждането на 7-километров участък от околовръстния път на областния център, което е ангажимент в нашия мандат, посочи министърът. Отделно, със съдействието на кметовете на общините Куклен, Родопи и Асеновград, ще доработим проекта и ще изградим и локални платна. Това е икономическата ос на Пловдив – Асеновград и всички икономически субекти и Института по овощарство имат нужда от тях за включване във второкласния път, подчерта той.
Регионалният министър обърна внимание, че са важни и

вертикалните връзки в региона,
освен вече изградените и рехабилитирани хоризонтални, които свързват Пловдив и София. Затова е предвидена и рехабилитация на пътищата Пловдив - Кричим - Смолян и Асеновград - Кърджали. Преди година бе направена рехабилитация на участъка Асеновград - Смолян и ремонт и на трасето Асеновград - Поповица, напомни още той.

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 3 | юни - юли 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg