Регистрация

Министър Николай Нанков: През октомври ще бъде избран изпълнител за тол-системата

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 11.09.2017, Автор: Инфраструктура.бг
[466 прочитания]

Фотограф: АПИ

Очакваме през месец октомври да имаме избран изпълнител и през 2018 г. да довършим процедурата по въвеждане на тол-системата, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Не сме се отказали и да заведем иск срещу жалбоподателите, заради които България търпеше загуби в продължение на година и половина от невъвеждането на тол-таксите, добави той.

Превозните средства с тегло до 3,5 т ще останат на винетен режим, като електронни винетки ще заменят досегашните хартиени стикери, напомни министърът. Превозните средства, които са с тегло над 3.5 т. ще попаднат в обхвата на тол-системата. В тази категория попадат и големите автобуси, но за тях се предвиждат облекчения, тъй като те предоставят специален вид услуга, обясни Николай Нанков. След въвеждането на тол-системата основната тежест ще бъде поета от големите тирове, подчерта министърът.

Във връзка с общественото обсъждане на трасето на АМ "Струма" през Кресненското дефиле министърът изтъкна, че изнасяне на едното платно източно от дефилето е най-сигурният и безопасен вариант от гледна точка на пътната безопасност за гражданите. Съществуващото трасе ще бъде разширено и рехабилитирано. Предвижда се да бъдат изправени виражите и тежките завои и ще бъдат поставени мантинели. Така трафикът ще се редуцира минимум с 40 до 50%, подчерта Нанков. Предвиждат се 5 пътни възела, които ще свързват двете платна на автомагистрала "Струма" в района на Кресна и Симитли, съобщи още министърът и допълни, че са проектирани зони за отдих и търговия в рамките на общините, през които ще преминава трасето на т.нар. "Източен вариант" на магистралата.
Той обясни, че вариантът за построяване на двете платна извън дефилето ще оскъпи построяването на магистралата с над 800 млн. лв. Построяването на две нови трасета ще изисква повече време, а това би могло и да навреди на местния бизнес и икономиката. "Забавянето с всеки ден на строителството на магистралата ни коства жертви", изтъкна министърът.
Николай Нанков обърна внимание и върху факта, че районът на Кресна е най-сеизмично тежкият и сложен участък, като се характеризира с висока честота на земетресения. Ако се върнем 100 години назад във времето – през 1904 г. е регистрирано земетресение от 7,8 степен по Рихтер, напомни той. Трябва да гарантираме, да имаме алтернатива, затова отхвърлихме и тунела, обясни регионалният министър.

Имаме поет ангажимент към обществото АМ "Хемус" да бъде изцяло завършена до 2025 г., подчерта министър Нанков. Това са нови 250 км, допълни той и уточни, че се очаква в рамките на този мандат да бъдат построени 100 км от тях. Останалите участъци в известна степен ще бъдат в проектна готовност, като ще бъдат в процес на проектиране или на изпълнение, каза още той.

Министърът напомни, че вече се работи по отсечката от Ябланица до Тетевен, която е с дължина 9 км. До края на тази година се очаква да бъдат завършени проектите за още 50 км от магистралата до разклона Ловеч - Плевен, като изграждането им ще бъде стартирано на три етапа от 2018 г. нататък. Има избран изпълнител за отсечката от Варна в посока Шумен и Търговище. Изборът се обжалва, но в рамките на няколко месеца ще стартираме строежа и на тези 16 км, допълни той.

Необходим е трети мост, който да свързва България с Румъния. Имаме насрочена среща на 3 октомври между двете правителства. Тогава ще обсъдим и детайлите на бъдещия проект. Логично е този мост да бъде над Русе, тъй като това е връзката между Европа, Санкт Петербург с Близкия Изток и с Югоизточна Европа, коментира още Николай Нанков.
-
Фотограф: Дунав мост 2

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 5 | октомври - ноември 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg