Регистрация

Търг и за част 2 от АМ "Калотина - София" - до п.в. "Храбърско", за 117 млн. лв.

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 12.09.2017, Автор: Милена Василева
[1097 прочитания]

Фотограф: АПИ

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви търг и за втората част от АМ "Калотина - София" - проектиране и строителство на път I-8 "Калотина – п.в. Храбърско" от км 15+500 до км 32+447.20 и етапни връзки". Ще се направи технически проект и ще се модернизират и приведат към магистрален габарит 16.9472 км от път І-8 в направлението "Калотина – п.в. Храбърско" от км 15+500 до км 32+447.20, без да се излиза от одобрения парцеларен план. Поръчката ще бъде изпълнена в съответствие с договорните условия на FIDIC Жълта книга.
Стойността на трасето е 117 000 000 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 910 дни. За този участък няма европейско финансиране.
Оферти се получават до 17:30 часа на 16 ноември 2017 г. Ще бъдат отворени в 14:00 часа на 17 ноември 2017 г.
Обществената поръчка се възлага на принципа на икономически най-изгодна оферта, която се определя въз основа оптимално съотношение качество/цена по чл.70,ал.2,т.3 от ЗОП, е записано в обществената поръчка.

Така в първата половина на септември бяха обявени двата търга за АМ"Калотина - София": от км 1 до км 15 и от км 15 до км 32. От проекта за АМ "Калотина - София" остава нетъргувана още една част. Тя обхваща трасето от п.в. "Храбърско" до Софийския околовръстен път или от км 32.477 до км 48.612. Автор на проекта на тази трета част е "Трансконсулт-22".

Проектът за пътната и конструктивната част от трасето от Софийски околовръстен път до п.в. "Храбърско" от АМ "Калотина- София" беше завършен през юни 2017 г. Той е за участъка от Път I-8 Калотина – Софийски околовръстен път от км 32.477 до км 48. 611.93 (километражът расте към СОП).
Новото трасе се отклонява от съществуващия път при п.в. "Храбърско" (за село Петърч). Там се правят нови пътни връзки, които реално и безконфликтно да свържат сегашния път I-8 и проектираното основно трасе на магистралата. В частта от п.в. "Храбърско" до Софийския околовръстен път има два пътни възела, които ще бъдат осветени.
Първият е при отклонението за Волуяк и е п.в. "Костинброд" при км 45+540. Там се прави връзка с път II-81 София – Петрохан. Той е свободно решение – комбинация от диамант и полудетелина.
Вторият пътен възел е при Мраморско шосе – п.в. "Мрамор" при км 48+460. Той отстои само на 2 км от пътния възел на Северната скоростна тангента и Софийския околовръстен път, но осигурява на хората, пътуващи от Мрамор с всички необходими връзки – и със СОП, и със самата АМ "Калотина – София". При изграждането на новото трасе на СОП и Северната скоростна тангента реално не беше направен пътен възел за пътуващите от Мрамор. Сега те трябва да минат над СОП и да излязат на изключително неприятно кръстовище на "Ломско шосе" с остър ъгъл и да се върнат обратно на СОП, казва инж. Венелина Борисова, управител на "Трансконсулт- 22". Този пътен възел е тип полудетелина.
На пътния възел между СОП и Северната скоростна тангента има "чакаща" връзка за АМ "Калотина", която сега е затворена. При реализирането на "чакащата" връзка, съществуващата сега етапна връзка за Мраморско шосе ще отпадне – това е на км 48+611.
Габаритът на магистралата ще бъде Г27, какъвто ще се изисква според подготвящата се нова наредба за проектиране на пътища.

Трасето от София до Калотина е последната част от триетапен проект, в който попадат завършените вече два участъка на Западната дъга на Софийския околовръстен път и Северната скоростна тангента. Целият проект се включи в ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура", но за трасето до границата (разделено от своя страна на 3 участъка) финансирането не достигна. С частта за първите 15 км в посока от Калотина към София страната кандидатства и спечели финансиране по Механизма за свързване на Европа, за втората част - от км 15 до км 32, най-вероятно ще се отделят средства от държавния бюджет. Третата част все още е само на ниво проект.
Според експертите АМ "Калотина - София" е най-важният път, който ще свърже Лондон с Азия. Припомняме, че до година магистралното трасе на територията на Сърбия към Калотина ще бъде завършено.

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 4 | август - септември 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg