Регистрация

Търг и за част 2 от АМ "Калотина - София" - до п.в. "Храбърско", за 117 млн. лв.

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 12.09.2017, Автор: Милена Василева
[1332 прочитания]

Фотограф: АПИ

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви търг и за втората част от АМ "Калотина - София" - проектиране и строителство на път I-8 "Калотина – п.в. Храбърско" от км 15+500 до км 32+447.20 и етапни връзки". Ще се направи технически проект и ще се модернизират и приведат към магистрален габарит 16.9472 км от път І-8 в направлението "Калотина – п.в. Храбърско" от км 15+500 до км 32+447.20, без да се излиза от одобрения парцеларен план. Поръчката ще бъде изпълнена в съответствие с договорните условия на FIDIC Жълта книга.
Стойността на трасето е 117 000 000 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 910 дни. За този участък няма европейско финансиране.
Оферти се получават до 17:30 часа на 16 ноември 2017 г. Ще бъдат отворени в 14:00 часа на 17 ноември 2017 г.
Обществената поръчка се възлага на принципа на икономически най-изгодна оферта, която се определя въз основа оптимално съотношение качество/цена по чл.70,ал.2,т.3 от ЗОП, е записано в обществената поръчка.

Така в първата половина на септември бяха обявени двата търга за АМ"Калотина - София": от км 1 до км 15 и от км 15 до км 32. От проекта за АМ "Калотина - София" остава нетъргувана още една част. Тя обхваща трасето от п.в. "Храбърско" до Софийския околовръстен път или от км 32.477 до км 48.612. Автор на проекта на тази трета част е "Трансконсулт-22".

Проектът за пътната и конструктивната част от трасето от Софийски околовръстен път до п.в. "Храбърско" от АМ "Калотина- София" беше завършен през юни 2017 г. Той е за участъка от Път I-8 Калотина – Софийски околовръстен път от км 32.477 до км 48. 611.93 (километражът расте към СОП) и за него не е осигурено финансиране засега.
Новото трасе се отклонява от съществуващия път при п.в. "Храбърско" (за село Петърч). Там се правят нови пътни връзки, които реално и безконфликтно да свържат сегашния път I-8 и проектираното основно трасе на магистралата. В частта от п.в. "Храбърско" до Софийския околовръстен път има два пътни възела, които ще бъдат осветени.
Първият е при отклонението за Волуяк и е п.в. "Костинброд" при км 45+540. Там се прави връзка с път II-81 София – Петрохан. Той е свободно решение – комбинация от диамант и полудетелина.
Вторият пътен възел е при Мраморско шосе – п.в. "Мрамор" при км 48+460. Той отстои само на 2 км от пътния възел на Северната скоростна тангента и Софийския околовръстен път, но осигурява на хората, пътуващи от Мрамор с всички необходими връзки – и със СОП, и със самата АМ "Калотина – София". При изграждането на новото трасе на СОП и Северната скоростна тангента реално не беше направен пътен възел за пътуващите от Мрамор. Сега те трябва да минат над СОП и да излязат на изключително неприятно кръстовище на "Ломско шосе" с остър ъгъл и да се върнат обратно на СОП, казва инж. Венелина Борисова, управител на "Трансконсулт- 22". Този пътен възел е тип полудетелина.
На пътния възел между СОП и Северната скоростна тангента има "чакаща" връзка за АМ "Калотина", която сега е затворена. При реализирането на "чакащата" връзка, съществуващата сега етапна връзка за Мраморско шосе ще отпадне – това е на км 48+611.
Габаритът на магистралата ще бъде Г27, какъвто ще се изисква според подготвящата се нова наредба за проектиране на пътища.

Трасето от София до Калотина е последната част от триетапен проект, в който попадат завършените вече два участъка на Западната дъга на Софийския околовръстен път и Северната скоростна тангента. Целият проект се включи в ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура", но за трасето до границата (разделено от своя страна на 3 участъка) финансирането не достигна. С частта за първите 15 км в посока от Калотина към София страната кандидатства и спечели финансиране по Механизма за свързване на Европа, за втората част - от км 15 до км 32, най-вероятно ще се отделят средства от държавния бюджет. Третата част все още е само на ниво проект.
Според експертите АМ "Калотина - София" е най-важният път, който ще свърже Лондон с Азия. Припомняме, че до година магистралното трасе на територията на Сърбия към Калотина ще бъде завършено.

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 5 | октомври - ноември 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg