Регистрация

Нова метростанция и железопътна гара ще свържат София с Божурище

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 10.10.2017, Автор: Дневник
[580 прочитания]

Фотограф: Цветелина Белутова

Предложение за изграждане на нова метростанция между вече съществуващите на бул. "Сливница" и в квартал "Обеля" ще гласуват тези седмица столичните общински съветници. Върху бъдещата станция Националната компания "Железопътна инфраструктура" планира да построи железопътна гара.

Докладът за новата метростанция е внесен от общински съветници от всички политически групи. Изграждането й е предвидено по проект от 2003 г, както и в Общия устройствен план на София, но не е била реализирана заради липса на финансиране.

Строежът й ще струва 24 млн. лева, като 51% от сумата ще бъде платена от частното дружество "Арсланд Есперия", а 49% от Столичната община. Пред "Дневник" общинският съветник Симеон Славчев (Политическа група 5, в която влизат представители на "Зелените", "Глас народен" и "Движение 21"), който е сред вносителите на доклада, обясни, че "Арсланд Есперия" има намерение да построи затворен жилищен комплекс с поликлиника и училище в района на новата метростанцията.

Дружеството "Арсланд Есперия" ще отговаря за първоначалните етапи от строежа на станцията, а Столичната община ще изготви инженерните проекти, обясни съветникът Зафир Зарков (ГЕРБ), който също е вносител на предложението. По думите му първоначалната оценка на проекта за метростанцията е направена от общинското дружество "Метрополитен", като би трябвало тя да бъде построена за около две години и половина.

В отделен проект на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) предвижда върху нея да бъде построена железопътна гара, която ще бъде и финална спирка по трасето София - Бургас, като влаковете ще продължават до кварталите Божурище, Банкя и Иваняне.

В отговори до "Дневник" от железопътната компания казват, че изграждането на гарата ще струва около 17 млн. лв., като проектът ще бъде финансиран по европейската програма "Механизъм за свързване на Европа". Строителството ще започне през 2019 г. и трябва да приключи най-късно през четвъртото тримесечие на 2020 г., пишат още от пресцентъра на НКЖИ.

На мястото се предвижда да бъде изградена и автогара, като към момента се водят разговори с главния архитект на София Здравко Здравков, каза още Зарков.

Освен от Зарков и Славчев докладът е внесен от Борислав Бориславов (Реформаторски блок), Станил Станилов ("Патриоти за София") и Калоян Паргов (БСП). Предложението ще бъде гласувано на заседанието на Столичния общински съвет в четвъртък.

Пълния текст четете в "Дневник"
Етикети: гара, метро, НКЖИ, СОС

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 5 | октомври - ноември 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg