Регистрация

Проект "Развитие на жп възел Пловдив" е одобрен за финансиране по Механизма за свързване на Европа

Общата стойност на инвестицията е 224 870 976,80 лв.

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 11.10.2017, Автор: Инфраструктура.бг
[1078 прочитания]

Фотограф: Трансгео

Проектът за "Развитие на железопътен възел Пловдив" е одобрен, след подадено през месец февруари 2017 г. проектно предложение за кандидатстване за финансиране със средства по Механизма за свързване на Европа (МСЕ), съобщиха от пресцентъра на НК "Железопътна инфраструктура". Общата стойност на инвестицията е 224 870 976,80 лв. 

Проектът представлява важна част от цялостната концепцията за рехабилитация и модернизация на железопътна линия Пловдив – Бургас и ще бъде реализиран в обхват и срокове съгласно стратегията на ДП НКЖИ. Проектантски екип на "Тракия Консулт" с водещ партньор "Трансгео" изготви Подробни устройствени планове, и подготовка на документация за отчуждаване на засегнатите от проектните решения имоти.

"Развитие на железопътен възел Пловдив" включва всички гари и междугария от участъците Пловдив – Пловдив-разпределителна – Крумово, Пловдив-разпределителна – Тракия – Скутаре и Пловдив – Филипово – Скутаре, и преминава през територията на трите общини – Пловдив, Родопи и Марица. Проектът предвижда обновяване на трите подсистеми на железопътната инфраструктура (Инфраструктура, Енергия и КУС-ЖЛ), премахване на съществуващите прелези, изграждане на пешеходни надлези за безконфликтно преминаване през железопътната линия, изграждане на шумозащитни екрани и огради в урбанизираните зони.

По важни акценти от проекта са:

- Удвояване на железопътната линия и изграждане на естакада в междугарието Пловдив-Филипово;

- Комуникационно-транспортен пробив под централната жп гара Пловдив, демонтаж на старата пасарелка в гара Пловдив и изграждане на нова;

- Закриване на прелезите и изграждане на надлези при път Пловдив-Павел баня (продължението на Брезовско шосе), с. Скутаре и път Трилистник- Рогош.

За всички гари са разработени нови коловозни развития, а на местата където е необходимо са осигурени скоростни превключвания (100 km/h) между коловозите. Коловозното развитие на гара Тракия се демонтира и тя ще продължи да функционира като железопътна спирка.

ДП НКЖИ е на етап усилена подготовката на процедурата за избор на изпълнител за "Проектиране и изграждане на участъци от железопътен възел Пловдив" по проект "Развитие на железопътен възел Пловдив".

Прогнозната дата за стартиране на договор за проектиране и строителство е в началото на месец април 2018 г.  В стратегията на проекта се предвиждат 12 месеца за проектиране и стартиране на строителните дейностите в началото на 2019 г.
-
Фотограф: Трансгео

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 4 | август - септември 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg