Регистрация

Ивайло Московски: Подкрепям идеята за нов Източно-балкански коридор Истанбул- Малко Търново – Бургас – АМ "Черно море" – Варна – Русе/ Констанца

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 12.10.2017, Автор: Милена Василева
[895 прочитания]
Десетата национална конференция по транспортна инфраструктура с  международно участие се провежда под егидата на 75 години УАСГ и 30  години Факултет по транспортно строителство.

Десетата национална конференция по транспортна инфраструктура с международно участие се провежда под егидата на 75 години УАСГ и 30 години Факултет по транспортно строителство.
Фотограф: Инфраструктура.бг

На 12 октомври в Несебър стартира Десетата национална конференция по транспортна инфраструктура с международно участие, организирана от катедра "Пътища" на УАСГ. Форума откри проф. д-р ик.н. инж. Николай Михайлов, ръководител на катедра "Пътища" в УАСГ, организатор на конференцията, председател на УС на Сдружение "Български форум за транспортна инфраструктура". Събитието е посетено от над 350 участница от над 20 страни, сред които Македония, Словакия, Словения, Чехия, Хърватия, Германия, Франция ,Италия, Испания. Темата на конференцията е Управление на транспортната инфраструктура. Акцент се поставя върху коридорното развитие в посока север – юг. Възкръсна и идеята за коридор №8 Бургас - София - Скопие - Дурас.

Българският форум за транспортна инфраструктура представи идеята за нов Източно-балкански коридор Истанбул- Малко Търново – Бургас – магистрала "Черно море" – Варна – Русе/ Констанца. Конкретната презентация изнесе инж. Иван Чакъров.
Новият Източно-балкански коридор застъпва идеята за бързо красе от Истанбул през Малко Търново – Бургас – магистрала "Черно море" – Варна  и оттам с разклонение към Русе и къв Констанца. Идеята е да се осигури път за движението на товарите – по традиция суровините и работната ръка идват от север, а от юг – готовите стоки. Подробно разказа идеята и проф. Николай Михайлов, който е на мнение, че ако тази идея бъде прегърната от повече представители на държавата и се промотира в различни държави, тя ще има успох и ще привлече инвестиции. Необходим е голям инвеститор – пенсионните фондове от Европа, Китай, големите банки, Планът "Юнкер".

На въпрос какво е становището му за новия Източно-балкански коридор, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, каза, че подкрепя идеята. Как може държавата да изрази тази подкрепа – чрез отчуждителните процедури, чрез администриране на дейностите. Защо тогава този проект не е включен в транспортната стратегия на страната до 2030 г., който министър Московски представи на форума. Отговорът е - защото все още няма осигурено финансиране.

Заедно със стратегическите размисли министър Московски припомни големите инфраструктура проекти, по които работи страната – това са лот 3 на АМ "Струма", жп линиите Пловдив – Бургас, фаза 2 и Елин Пелин – Костенец, София – Волуяк, развитието на жп възел София и жп възел Пловдив. Министър Московски потвърди, че етап 1 на жп възел Пловдив, от общо 3, е получил финансиране по Механизма за свързване на Европа. Той изрази надежда, че щом в метрото могат да навлязат частни инвестиции, както това става с новата метростанция между МС "Сливница" и МС "Обеля" , това може да се получи и с други инфраструктурни обекти.
Надежните на министъра за пътищата са и в тол системата. Това, за което той настоява, е да има баланс между таксите – пътищата се ползват безплатно, докато при ползването на пристанищата, железниците и летищата се плащат такси. Министър Московски напомни усилията за намиране на решение за лот 3.2 през Кресна на АМ "Струма". Очакванията на министър Московски са обектът да получи одобрение от Европейската комисия до края на годината. (На 12 октомври МОСВ одобри вариант Източен Г10.5 през Кресна.Този вариант разделя движението на две самостоятелни и раздалечени едно от друго пътни платна. В посока Гърция трасето преминава по съществуващия път I-1 (Е-79), а за София е по нов терен на изток от Кресненското дефиле.)

Стефан Чайков от Българска браншова камара "Пътища"  напомни колко важно е браншът да се събира и обсъжда важните теми.
Марио Гълъбов от НКЖИ застъпи интересите на жп инфраструктурата, като напомни, че пътищата ще почувстват "облекчение", ако товорите се качат на релсите.
Посланикът на Македония в Брюксел проф. д-р инж. Андрей Лепавцов събуди идеята на коридор 8, който представлява интерес за Западните Балкани, а също и за България. Идеята за свързването на Югоизточна Европа посредством коридор 8 Бургас – София – Скопие – Дурас подкрепи и проф. Андрей Лепавцов.

Утре, 13 октомври, конференцията продължава. В нея ще се включи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който ще представи тол системата в България и новите наредби за проектиране на пътища и улици в страната.

 

 

 

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 5 | октомври - ноември 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg