Регистрация

Маркиращият кораб за проучване на река Дунав вече се строи

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 03.11.2017, Автор: Инфраструктура.бг
[331 прочитания]
Първи ряз на стоманения лез за производството на кораба.<br />

Първи ряз на стоманения лез за производството на кораба.

Фотограф: ДППИ

Първи ряз на стоманен лист се състоя в корабостроителницата в гр. Варна. С това се стартира строителството на специализирания кораб, който ще бъде доставен на Изпълнителна агенция "Проучване и поддържане на река Дунав" (ИАППД).

През  август т.г. ИАППД сключи договор с изпълнител за покупка на кораб за маркиране на корабоплавателния път в общия българо-румънски участък на река Дунав. Плавателният съд е на стойност 5 150 000 лв. без ДДС и ще се изпълни по проект "FAIRway Danube", финансиран по Механизма за свързване на Европа. Срокът за строителство е една година.

Специализираният кораб ще поставя плаващи навигационни знаци (шамандури), които указват границите и направлението на фарватера, ограждат препятствия, съоръжения и критични участъци. С резултатите от дейността на плавателния съд ще се актуализира навигационно-пътната обстановка, ще се съставя необходимата информация за обновяване и допълване на електронно-навигационните карти, необходими за осигуряване на безопасно корабоплаване.

Максималното му газене ще бъде до 1.4 м, минималната скорост – не по-малка от 18 км/ч., с капацитет на товари от 15 тона и възможност за разполагане на поне 10 големи шамандури. Корабният екипаж ще бъде от 8 човека.

Основната цел на проекта "FAIRway Danube" е хармонизираното поддържане на плавателния път в страните Австрия, Словакия, Унгария, Хърватия, България и Румъния.

В рамките на същия проект ще бъде доставен още и проучвателен кораб и автоматични хидрометеорологични станции, които ще се монтират в трите най-критични участъка на река Дунав.

Проектът се изпълнява в рамките на Договор за безвъзмездна финансова помощ № INEA/CEF/TRAN/M2014/1043119, съфинансиран от Европейския съюз чрез Механизма за свързване на Европа. Партньори и бенефициенти: България (ИАППД), Австрия (Via donau), Словакия (ARVD), Унгария (OVF), (NIF), Хърватия (AVP) и Румъния (ACN), (AFDJ).
Бюджет на ИАППД в проекта: 7 018 800 евро.
Източници на финансиране: Механизъм за свързване на Европа – (85%), Национално съфинансиране – (15%).
Период на изпълнение: юли 2015 г. – юни 2020 г.

 

-
Фотограф: ДППИ
-
 Символично предаване на метална плоча, част от първия ряз. Вдясно на снимката е Ивелин Занев, директор на дирекция „Поддържане на корабоплавателния път“ към ИАППД.
Фотограф: ДППИ

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 5 | октомври - ноември 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg