Регистрация

Градовете и тяхната идентичност

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 14.11.2017, Автор: Милена Василева
[129 прочитания]
Мелник е най-малкият град в Европа, но привлича като магнит любителите на красиви гледки и има голям потенциал за растеж. Държавата и местните властитвърдят, че се опитват да развиват и такъв тип градове.

Мелник е най-малкият град в Европа, но привлича като магнит любителите на красиви гледки и има голям потенциал за растеж. Държавата и местните властитвърдят, че се опитват да развиват и такъв тип градове.
Фотограф: Община Мелник

БР.5/2017 ГРАДЪТ ИНФРАСТРУКТУРА
Градовете са пълни със статични сгради и хора и с мобилни хора и превозни средства. В тях има от жужене до обществен живот. И всеки елемент се бори за своята кауза. Сградите търсят местоположение и гледки. Градовете – и те. Въпреки че в тях бушуват страстите на различните епохи, всяка от които настоява за изява. Както хората, така и градовете имат характер. Някои минават по-леко през живота, други, ако се подхлъзнат, могат да навлязат в дълбините на сенките. Така идентичността на всеки – град или личност, става многопластова. Колкото повече листенца от гюла се отворят, толкова по-голямо е уханието.


Каква е идентичността на българските градове? Колко листенца има всяка роза?
Въпросите на балансираното териториално развитие стават все по-актуални при увеличаващите се регионални диспропорции между Северна и Южна България, между самите градове и техните естествени периферни територии. Обезлюдяването на цели региони и намаляването на шанса за ефективно използване на техния богат ресурсен потенциал са тревожни факти с трайни последици. Затова и държавата, и местните власти твърдят, че се опитват да развиват не само големите градове, но и свързаните с тях вторични центрове, в които се крие голям потенциал за растеж. Всички търсят - ето я и съвременната мантра, механизми за реализация на проекти в по-малките градове.

Засега облекло - обувки, плочки, павета, както и автобуси и тролеи има в потребителската кошница на 7-те големи града. Останалите 32 от общо 39 с европейско финансиране правят първите стъпки в съживяване на урбанизираните територии и повечето от тях започват от градския транспорт, улиците и клатещите се плочки.
В програмния период до 2020 г. страната ни ще инвестира още над 300 млн. лв. в проекти за управление на трафика и оптимизиране на градския транспорт. По програмата към този момент са сключени общо 6 договора на стойност 100.4 млн. лв. с общините Варна, Габрово, Дупница, Плевен, Русе и Сливен. В процес на оценка са още 5 проекта на общините Перник, Казанлък, Благоевград, Стара Загора и Столичната община на обща стойност на БФП 136 млн. лв.

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 5 | октомври - ноември 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg