Регистрация

Осем държави парафираха създаването на Изпълнителен съвет за Коридор Ориент/Източно-Средиземноморски

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 05.12.2017, Автор: Инфраструктура.бг
[509 прочитания]

Фотограф: МТИТС

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски подписа Меморандум за разбирателство за създаването на Изпълнителен съвет на Железопътен товарен коридор "Ориент/Източно-Средиземноморски", съобщиха от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Документът беше парафиран днес в Брюксел от транспортните министри на Австрия, България, Чехия, Германия, Гърция, Румъния и Словакия.
-
Фотограф: МТИТС

Новосъздаденият Изпълнителен съвет ще бъде отговорен за определяне на общите цели на товарния железопътен коридор. Също така ще осъществява надзора и предприемането на мерки за осигуряването на конкурентоспособен товарен превоз.
"Развитието на международните товарни превози ще допринесе за изграждането и безпрепятственото функциониране на устойчиво Единно европейско железопътно пространство", заяви министър Ивайло Московски.
-
Фотограф: МТИТС
Той подчерта, че успехът на концепцията за железопътните товарни коридори зависи до голяма степен от ангажирането на всички заинтересовани страни и използването на пазарно-ориентиран подход за облекчаване на този вид международни превози.
Коридор "Ориент/Източно-Средиземноморски"
-
Фотограф: МТИТС
започва от германските пристанища Бремен, Хамбург и Росток, минава през Чехия и Словакия с разклонение, което пресича Австрия, и продължава през Унгария към румънското пристанище Констанца. Друго разклонение е от Румъния през Видин към гръцките пристанища Солун и Пирея, към Истанбул и Бургас. През юни, 2016 г., в Ротердам, 8-те държави подписаха Декларация за развитието на коридора.

Добави коментар Коментари (1)

  • Преглед на профил #1 Пешката неутрално, 06.12.2017 01:37
    Някой да обясни кака коридор Средиземноморие свършва на Унгарско-украинската граница...и защо половин България остава без никакви коридори?
    Неуместен коментар?

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 5 | октомври - ноември 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg