Регистрация

Системите на ПЕРИ при ремонта на Williams Bridge в Ротердам: решения за големи предизвикателства

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 06.12.2017, Автор: Инфраструктура.бг
[284 прочитания]
Обновеният Williams Bridge е важна пътна връзка между северните и южните квартали на Ротердам. По време на ремонта трябваше да се осигури безопасна употреба на пътя.

Обновеният Williams Bridge е важна пътна връзка между северните и южните квартали на Ротердам. По време на ремонта трябваше да се осигури безопасна употреба на пътя.
Фотограф: PERI Gmbh

Обновяването на пилоните на Williams Bridge в Ротердам се оказа голямо предизвикателство. Проектираните специално за проекта кофражни системи за пилони на PERI се основават на две базови системи, които се комбинират помежду си напълно безпроблемно – PERI UP и VARIOKIT, съобщиха от PERI Gmbh.

Мостът Williams Bridge се намира в центъра на холандския метрополис Ротердам. Заедно с Erasmus Bridge и Maas Tunnel, той е една от най-важните пътни връзки между северната и южната част на града.
-
Фотограф: PERI Gmbh

Когато става ясно, че вантовата конструкция на моста над река Маас се нуждае от обновяване на двана носещи червени 60-метрови пилона, на които се закрепват стоманените въжета, веднага се появява въпросът кой и как ще направи това. Пилоните следва да бъдат ремонтирани, което включва и шлайфане, и пребоядисаване. За да се гарантира безопасността на изпълнението на тези дейности, първо се започва работата по южния пилон на окачения мост, където е направено първото скеле, а след това - на северния. Ремонтът на пилона е извършен за сметка на община Ротердам от компанията Venko, а Steigerbouw Van der Panne е отговорна за работата със скелето.

Предизвикателства при монтажа на скелето
Сглобяването на кофражите за ремонта на Williams Bridge се оказва една от най-трудните задачи, решавани някога в Холандия. Още повече, че всичко – монтажа на скелтето, шлайфането и бояджийските работи, трябва да се извърши, без да се пречи на трафика по моста. От една страна, надстроеното (на главата на пилона) е свободно висящо, а от друга, е невъзможно да се монтира 200-тонно скеле на всеки пилон. Всъщност това е най-голямото предизвикателство за всички участници в проекта.

Комбинираната система на PERI
Заедно със специалистите по кофражи от Steigerbouw Van der Panne, инженерите на PERI създадоха цялостно решение, оптимално адаптирано, за да отговори на изискванията на проекта. То се основава на комбинация от две модулни системи - PERI UP и VARIOKIT.
-
LGS bridging с ширина 12 служи като безопасно междинно ниво на височина 50 м
Фотограф: PERI Gmbh
Модулна система за скелета PERI UP Flex осигурява гъвкава адаптация на вариантите, за да съответстват те на геометрията на пилона и по този начин да осигурят безопасност при работата и технологичен достъп.
-
Проектирана да поеме големи натоварвания на вятъра, системата VARIOKIT осъществи закрепването на скелето.
Фотограф: PERI Gmbh
VRB Truss Girders и VST Heavy-Duty Shoring Towers, взети от инженерния строителен комплект VARIOKIT, улеснява прехвърлянето на високи натоварвания по цялата ширина на пътя.
Тази комбинация надеждно предпазва движещия се отдолу автомобилен трафик и пешеходен поток, а заедно с това служи и като защитна структура по време на дейностите по скелетата – този ефект е доказан предварително с тестове от 50 м височина.

Свързване, сглобяване и премостване по VARIOKIT
-
Фотограф: PERI Gmbh

Само една нощ е била необходима за сглобяване на носещите греди и премостване на пътната конструкция - всяка греда е с дължина 21 м и е транспортирана до обекта с тежкотоварен камион. В 6 сутринта мостът е отворен отново, а трафикът тече под свободно висящата на 40 м над пътя конструкция необезпокояван.
-
Защитната LGS конструкция от двете страни осигуряват безопасното използване на пътяпо време на сглобяването на скелето.
Фотограф: PERI Gmbh
-
Само една нощ е била необходима за сглобяване на носещите греди и премостване на пътната конструкция. В 6 сутринта мостът отново е бил отворен.
Фотограф: PERI Gmbh
-
Мостът Williams Bridge е една от най-важните пътни връзки между северната и южната част на града.
Фотограф: PERI Gmbh

Добави коментар Коментари (3)

  • Преглед на профил #3 чочо любопитно, 11.12.2017 19:41
    много добър обект на PERI Niederland.На фона на този обект Пери България продава у нас бракувани Н20 и ГТ 24 кофражни греди за х 5-6лв/м, които купуват от Пери Словакия и Полша за 0,50 Евро/м. За да оцелеят на пазара през тази година започнаха да внасят руски кофражни греди Н 20, произведени от мека сибирска дървесина, а стеблото им е направено от......евтино руско OSB. Това евтино OSB се разпада след няколко намокряния от дъжд и сняг. Дано клиентите им,наемащи кофражни греди, се сетят за уловката която им прави Пери България. След само 3-4 месеца под наем тези греди са пред разпадане и по време на връщането им Пери се опитва да им ги продаде.ХИЛТИ и ХОВАЛ взеха добро решение да се освободят от трудовака младши лейтанант Георги Стоянов Димитров. Той макар да няма никакво понятие от ОВК, даваше смешни интервюта за дейността на Ховал.На подобно ниво са и познанията му от военното училище БЛАГОЙ ИВАНОВ за кофражите и скеле.
    При строителния бум през последните две години и обем на строителната индустрия у нас от около 16 млрд.лв/годишно,при огромното по обем строителство на жилищни, офисни и складови сгради под негово ръководство Пери България прави скромни продажби,най-вече на бракувани греди и малко наеми.Но е много активен с интервютата.

    Неуместен коментар?

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 5 | октомври - ноември 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg