Регистрация


През 2014 г. завършват "Марица", лот 4 на "Струма", обхода на Враца и Кърджали – Подкова

Северната скоростна тангента – пред подписване на договор

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 08.01.2014, Автор: Милена Василева
[2081 прочитания]
Строителството на Западната дъга на околовръстното продължава<br />

Строителството на Западната дъга на околовръстното продължава

След решението на Върховния административен съд до края на януари подписват договора за проектиране и строителство на Северната скоростна тангента. Това каза на пресконференция председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Стефан Чайков. Тази седмица предстои срещата му с кмета на София Йорданка Фандъкова за синхронизиране на подготовката за изграждането на 16.5 км северна дъга, от която 7 км са съоръжения, а пътните възли са три. Европейската комисия вече е определила за допустима апликационната форма за тангентата и се очаква в най-скоро време тя да бъде одобрена. Според Стефан Чайков строителните работи ще започнат най-вероятно през април тази година.

Продължава строителството на първата част от Западната дъга на Софийския околовръстен път - от магистрала "Люлин" до река Какач. Чака се решението на ВАС за прекратяването на процедурата за втората част от Западната дъга на СОП от р. Какач до Северната скоростна тангента. То ще предопредели развитието на процедурата – или избор на изпълнител, или нов търг. Строителството и на тази част от околовръстното ще започне през 2014 г., потвърди Стефан Чайков.

През януари пускат в експлоатация пътя Кърджали – Подкова – строителството се забави заради съоръжение на р. Върбица.

От магистрала "Струма" се изпълняват лот 2 Дупница – Благоевград и лот 4 Сандански – Кулата.
Строително разрешение получиха 11 км от трасето на лот 2, започва проектиране за останалата част от лота. Отсечката Дупница – Благоевград ще бъде завършена през март 2015 г.
Лот 4 няма да бъде готов до март 2014, както предвиждаше договорът. Предстои подписване на контракт за изпълнение на инженерните мрежи – отново с "Актор", строител на лот 4. Подземната инфраструктура е причина за удължаване на времето за строителство с 90 дни. Така Сандански – Кулата ще влезе в експоатация през юли 2014 г. Все още в зоната на "Струма" има незавършени отчуждения (3 дка, но на много собственици). В края на 2013 г. Министерският съвет одобри финансиране за 10 обекта на АПИ.

Изпълнителите подготвят график за наваксване на забавянето на лот 1 Димитровград – Харманли на магистрала "Марица". Промени в сроковете на договора бяха направени неколкократно. Новата дата е някъде в края на юни 2014 г.
Лот 2 Харманли – Свиленград на "Марица" няма да бъде открит през февруари 2014 г. Инженерните мрежи отново са причина за забавяне на строителството на магистралата.

Обходът на Враца ще бъде завършен в средата на 2014 г., бай-пасът на Монтана – през февруари 2015 г., а за околовръстното на Габрово се чака решинието на ВАС по Доклада за оценка на въздействието върху околната среда, за да се продължи работата по апликационната форма.

Ремонтите на старото трасе на магистрала "Тракия" влизат в програмата "Транзитни пътища 5" и търговете за трите участъка ще бъдат обявени до края на януари. В поръчката ще бъдат включени участъците при входа на София от км 5 до км 10, при Пазарджик от км 63 до км 90 и в зоната край Пловдив от км 119 до км 130. Срокът за строителството е фиксиран на 18 месеца и няма да бъде елемент от тръжните критерии за оценка. Компаниите, които спечелят рехабилитацията на трите отсечки от аутобана, следва да осигурят безпрепятствено преминаване на пътуващите всеки петъчен и неделен следобед, както и през празничните дни. До края на 2013 г. АПИ се е разплатила с всички фирми, ангажирани с изграждане на проекти със заеми - от Световната и от Европейската инвестиционна банки, каквато е програмата "Транзитни пътища", и е издължила 40 млн. лева.

Четири процедури от пътната схема на ОП"Регионално развитие 2007-2013 " са прекратени заради некомпетентност на изпълнителите и ще бъдат обявени повторно.

Все още се работи по новите договори, които ще бъдат сключвани с фирмите за поддържане на пътищата. Според Стефан Чайков средствата, предвидени за така наречената готовност на компаниите да реагират, ще бъдат намалени за сметка на тези, които реално са им необходими за почистване и поддържане на пътищата. За ноември и декември 2013 г. са спестени 8 млн. лв. от поддържане на пътищата и те ще бъдат вложени в ремонти през пролетта на 2014 г.
2013 г. е по-добра за пътищато от 2012 г., обобщи Стефан Чайков.

През 2014 година
До края на януари ще се известни изпълнителите на проектите за бъдещата ОП"Региони в растеж" 2014-2020 г. Участъците са събрани в шест лота и включват отсечки от цялата страна.

През следващия програмен период в оперативна програма"Транспорт и транспортна инфраструктура" ще се работи по лот 3 на магистрала "Струма" с възложител Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти".
През февруари след посещение на представители на Европейската комисия в България ще бъде обявен търг за част от София – Калотина, която ще се финансира от Механизма за "Свързана Европа". Така ще бъде построен участъкът Калотина – Драгоман, а за трасето до пътен възел "Храбърско" ще се търси друго финансиране. Очаква се до ноември да бъде одобрена апликационната форма на София – Калотина.

Видин – Монтана – Враца и Мездра – Ботевград са предвидени за четирилентови трасета на обща стойност 600 млн. евро. Няма възможност част от Видин – Монтана да получи финансиране по Механизма за "Свързана Европа" - проектът Калотина – Драгоман изчерпва лимита от 10% на Connecting Europe за България (еврофинансирането по програмата е 380 млн. евро, или 85%, българското съфинансиране е 15%, или около 40 млн. евро). Това каза Стефан Чайков. Те се от изключителна важност за пътната агенция и ще се търси финансиране за поетапното им изграждане.

Добави коментар Коментари (1)

  • Преглед на профил #1 lubenmark неутрално, 08.01.2014 19:26
    Няма как да стане завършаването на Марица през тази 2014г. Още сега има искане в престъпната АПИ за удължаване на срока, забележете, поради неотразени инженерни мрежи в проекта. А на Милена Василева и компания, за мен некомпетентни хора в областа на новините в строителството и журналистическото му отразяване, обещавам едно марково шише уиски, ако това стане. Ако бъда прав, моля автора догодина да ме потърси и за други лъжеизяви на престъпната АПИ.
    Неуместен коментар?

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".