Регистрация

През лятото започва разширението на бул. "Тодор Каблешков" от ул."Братя Бъкстон" до бул. "Цар Борис III"

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 16.02.2017, Автор: Милена Василева
[6642 прочитания]

Фотограф: Градът

През лятото започва разширението на бул. "Тодор Каблешков" от ул."Братя Бъкстон" до бул. "Цар Борис III". Предвидена е реконструкция на пътното платно и тротоарите и подмяна на паважа с асфалтобетонова настилка, изграждане на велотрасе, обновяване на съществуващите зелени площи, подмяна на настилката на пътеките, водещи към блоковете от източната страна на булеварда.

Двулентовото трасе от бул. "Братя Бъкстон" до бул. "Цар Борис III" както и мостът на река Боянска от години са нефункционални и пропускателната им способност е недостатъчна. Затова е предвидено разширяване на булеварда до две платна по две ленти и построяване на нов мост над р. Боянска.

Дължината на работния участък е 688 м по бул. "Братя Бъкстон" от бул. "Тодор Каблешков" до бул. "Цар Борис ІІІ". Габаритът на булеварда в работния участък се запазва по съществуващо положение. Широчината на пътното платно е 9 м. То е двупосочно с по една лента за движение от 4.50 м във всяка посока. Тротоарите са с широчина от 3.25 до 6.00 м, като в тях са проектирани две еднопосочни велотрасета с широчина по 1.50 м. Зелените площи в източния тротоар са с широчина от 1.75 м до 2.00 м. Предвидени са уширения на пътното платно за спирките на градски транспорт и джобове за контейнерите за битови отпадъци. В участъците с джобове за спирките лентата за движение остава 3 м. При пешеходните пресичания и входовете към прилежащи имоти са предвидени понижения на бордюрите, а за всички кръстовища - тактилни ленти.

Наклони за отводняване
В напречно направление наклонът на настилката на платната за движение е 2.5 % - едностранен, от западния към южния бордюр.
Наклонът на тротоарите и велотрасето е 2% към пътното платно.
Зелената площ е с наклон около 10 % към пътното платно.
По дължина на булеварда от двете страни до бордюрите е предвидена ивица от паваж (3 реда павета), наредени върху циментова основа. Ивицата до западния бордюр е с напречен наклон 2.5 %, насочен към оста на пътя, а ивицата до източния бордюр е с наклон 4 %, насочен към бордюра. Паважните ивици се прекъсват при пресичанията с напречните улици.

Конструкцията на настилката е оразмерена за много тежко движение с обща дебелина 73 см.

Перонната настилка на спирките на трамваите на кръстовището бул. "Братя Бъкстон" – бул. "Цар Борис ІІІ" е от унипаваж. По цялата дължина на булеварда ще се монтират антипаркингови елементи. В част "Релсов път" е предвидено изграждане на нова конструкция на трамвайния релсов път само за участъците в кръстовището с бул. "Цар Борис ІІІ". Общата дължина на трасето е 74 м двоен коловоз в права. Конструкцията на трамвайния релсов път е предвидена с всички съвременни елементи, включително такива за намаляване на шума и вибрациите и за увеличаване на електроизолацията на релсите

Тръжната процедура беше обявена преди 2 години в две позиции. Първата беше за доизграждане на ул. "Обиколна" от бл. 211 до бул. "Копенхаген" в жк "Дружба 2" и тя вече е построена. Втората - за рехабилитация на бул. "Братя Бъкстон" в участъка от бул. "Тодор Каблешков" до бул. "Цар Борис ІІІ", беше обжалвана. След приключване на делата изграждането на обекта е предвидено за лятото на тази година.
Обект: Рехабилитация на бул. "Братя Бъкстон" в участъка от бул. "Тодор Каблешков" до бул. "Цар Борис ІІІ"
Изпълнител: "Главболгарстрой"
Строителен надзор: "Софинвест" ЕООД
Стойността на обекта: 4 млн. лв., от тях за 2017 г. са предвидени 2 млн. лева
Дължина на работния участък: 688 м.

-
Фотограф: Мария Съботинова

Добави коментар Коментари (5)

  • Преглед на профил #1 dremdzhiev гневно, 16.02.2017 15:21
    Дължината на участъка е не повече от 430 метра.
    ОЩЕ ВЕДНЪЖ ЗА КРАДЦИТЕ - 430 МЕТРА !НЕ 688м.

    Може да се види и на "карта на София" / http://www.bgmaps.com/map/sofia
    Неуместен коментар?
  • Преглед на профил #2 finlip неутрално, 17.02.2017 08:41
    Вместо да се отпушва градката магистрала ще наливаме парички в рехабилитация на собствената ни наглост.
    Неуместен коментар?
  • Преглед на профил #3 samoloko неутрално, 17.02.2017 09:06
    Кога е минавал градски транспорт???Източни тротоари???Абе знаете ли за какво пишете!!!!????
    Неуместен коментар?
  • Преглед на профил #4 deyan70 неутрално, 17.02.2017 11:13
    Статията започва със заглави за разшираване на Каблешков от Бъкстон до Цар Борис 3 и първите два абзаца говори за него.
    После изведнъж превключва на рехабилитацията на Бъкстон от Каблешков до Цар Борис 3 и така до края.

    Това са два различни булеварда и след това омешване вече не е ясно дали ще се разширява единия, рехабилитира другия, или и двете.
    Неуместен коментар?
  • Преглед на профил #5 Георги Христов гневно, 22.02.2017 05:34
    Неадекватна статия!
    Неуместен коментар?

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 2 | април - май 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg