Регистрация

Търсят се инвеститори за нов скоростен път Русе - Свиленград

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 03.05.2012, Автор: ИнфраструктураБГ
[3628 прочитания]
Карта: Министерство на регионалното развитие и благоустройството Преглед на оригинала 

Карта: Министерство на регионалното развитие и благоустройството

България може да се превърне във важен транзитен пункт в Европа чрез нов пътен проект, който регионалното министерство е подготвило вчера.
Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, която представи проекта в студиото на бТВ.

Новата инициатива предвижда изграждането на трасе по маршрута Русе - Бяла - Велико Търново - Хаинбоаз – Свиленград – Истанбул. Така европейският коридор номер 9 ще свързва по-бързо Босфора с Дунав мост, а оттам с Европа и Русия.
Участъкът от магистрала "Тракия" до Сливен ще бъде пуснат на 1 юли, съобщи още Лиляна Павлова, като изрази надежда, че в този срок магистралата ще е готова и до Петолъчката.
Потъването на пътния възел при Нова Загора е отстранено, а по самата магистрала няма такъв проблем. До края на юни се очаква да бъде отпушен и пътят към южното Черноморие, след като бъде открита отсечката Бургас - "Меден рудник".

По думите на регионалния министър проектът е изключително важна инициатива, която дава възможност на България да промени пътната карта на Европа.

На територията на Турция от Истанбул до Капитан Андреево има готова магистрала и нашата задача е да изградим около 300 километра от Капитан Андреево до Русе, отбеляза строителният министър.

По думите на Павлова магистрала "Черно море" е една много добра инициатива, но там няма постоянен трафик. От друга страна по маршрута Русе - Свиленград се движат над 7000 моторни превозни средства на денонощие, половината от които са тежкотоварни автомобили.

Европейските средства няма да стигнат за всичко, призна министър Павлова и обясни, че се планира новият скоростен път с дължина 300 км да бъде реализиран с публично-частно партньорство. Ако е скоростен път ще струва 1 милиард евро, а ако е магистрала - 1.5 млрд. евро, излислява екипът на регионалното министерствf.
Инвеститорът ще изгради участъка и ще събира такса за него, а целият тежкотоварен трафик в България ще бъде изведен по новото трасе. Тол-таксата ще бъде от порядъка на 10 - 15 лева.

По думите на Лиляна Павлова може да се очаква инвеститорски интерес от Китай, Катар и Оман.

В момента законът позволява отдаване на концесия за срок от 35 години.
Започва етапът, в който даваме възможност на инвеститорите да заявят интерес. След като се появят инвеститори, които заявят интерес, веднага можем да започнем процедура за отдаване на концесия, която при равни други условия може да отнеме около 6 месеца. Това означава, че до края на годината ще имаме проведени преговори за бъдещата концесия.
По нашите изчисления, ако инвеститорът вложи 1 млрд. евро, в рамките на концесията той ще може да си възстанови сумата и да има печелба от около 2.5 млрд. евро, каза регионалният министър.

В момента започва подготовката на цялата документация за тази концесия. По думите на Павлова една година ще е нужна за оформяне на документацията, а строителството може да отнеме до две години.

Добави коментар Коментари (6)

  • Преглед на профил #1 birdman неутрално, 03.05.2012 13:18
    Г-жо Павлова ВИЕ СТЕ НЕГРАМОТНА ! най-преки път за прекосяване на България от Турция към Русе е I-7 - 329км ,а през Капитан Андреево е 350км ! Егати лъжата ....
    Неуместен коментар?
  • Преглед на профил #2 petko41 неутрално, 03.05.2012 13:48
    Тези сметки са съвсем неточни - при вложен1милиард да получат печалба от 2.5 милиарда.Икак го виждате този трафик да преминава през Хаймбоаз зимно време.Как е доказано обема на трафика от Румъния -Русия към Истамбул.Цялата статия е наивна.
    Неуместен коментар?
  • Преглед на профил #3 superstar весело, 03.05.2012 14:37
    Голям смях.."чрез нов пътен проект, който регионалното министерство е подготвило вчера."!!!
    Справка:
    Brussels 19.12.2011 com(2011) final/2;http:/ec.europa.eu /transport/infrastructure/doc/c om (2011)_650_final_2
    Неуместен коментар?
  • Преглед на профил #4 primus гневно, 03.05.2012 19:06
    Значи следното, вече ми омръзна да чета за платени пътища. Тия кауни от управлението да се вземат в ръце и да оправят съществуващите пътища и да осигурят нормални условия през шипка и хаинбоаз.
    Но първо да направят един нормален път а тоя да си го строят за тях а не за хората, нещо като музей за някакво изкуство каквото си измислят.
    Идиоти!
    Неуместен коментар?
  • Преглед на профил #5 Valdes неутрално, 04.05.2012 10:37
    Мина месец и нещо от 01.04, а шегите продължават. Ами ако не се шегуват??!!
    За втори път се опитваме да даваме концесия по европейски коридор. Не се справяме с евро парите ли?!
    Кой е казал, че за да сме транзитна страна трябва да ни преминават по най-късото разстояние??! Или работим "на ползу Румъния"?!
    Следващата концесия ще е за удвояване или за нов мост при Русе ли?! Иначе защо се пънем с тези 300 км.?!
    Преминаващите транзит по това направление са доста по-малко от 7000 на денонощие. Тази цифра надминава даже и максималния капацитет на граничните пунктове!
    Моля, не стойте до късно на работа, само глупости мислите!!
    Неуместен коментар?
  • Преглед на профил #6 birdman неутрално, 04.05.2012 13:05
    При тази цена на инвестиция и цена на преминаване инвеститора (който трябва да е идиот) ще си избие вложените пари след около ... 120 години ! Г-жа Павлова някак идиотско е ...
    Неуместен коментар?

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

Брой 5 | септември - октомври 2018
Корица на изданието
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg