Регистрация

До март завършва проектът на АМ "Русе - Велико Търново" с дължина 120 км

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 18.01.2016, Автор: Милена Василева
[2890 прочитания]

Фотограф: Мария Съботинова

Варненска компания  - "Инжконсултпроект" ООД, проектира автомагистрала "Русе – Велико Търново" за 835 200 лв. с ДДС и оценка 92.36, която получи при избора на изпълнител от Агенция "Пътна инфраструктура" в началото на септември 2015 г. Срокът за проектиране е 120 дни. Според този срок най-вероятно проектът ще бъде завършен до март 2016 г. Индикативната стойност на проекта беше 1 250 000 лв. без ДДС.

Целта на проектирането е да се проучат възможните технически решения за изграждане на автомагистралата, с минимум три варианта за реализация на трасето по нов терен извън съществуващия път I-5. Ще се изследват социално-икономическите последици от реализирането на проекта и мерките за ограничаване на въздействието върху околната среда

Началото на проекта е Дунав мост при Русе при км 0 на път I-2, а краят е приблизително при км 118 - пресичането със съществуващия път I-5 Велико Търново – Габрово, в в близост до с. Соколово.



Докладът по ОВОС на проекта на АМ "Русе – Велико Търново" е на "Данго Проект Консулт" ЕООД, София.

Проектът е сред приоритетните за страната.

Основните пътни приоритети са:

АМ "Хемус" – 256 км – 1.8 млрд. лева
АМ "Калотина – София" - 48 км – 470 млн. лв.
Скоростен път "Видин – Ботевград" – 167 км – 980 млн. лв.
АМ "Русе - Велико Търново" – 120 км – 820 млн. лв.
Тунелът под Шипка – общо трасе11 км, от които тунелът е 3 км – 520 млн. лв.
Южна дъга на София (съставена е от два участъка: "Бъкстон" – "Люлин", 6 км, и "Младост "- АМ "Тракия", 8.5 км) с обща дължина 14.5 км – 420 млн. лв.
АМ "Черно море" – 95 км – 700 млн. лв.
АМ "Рила" – 143 км – 1.1 млрд. лв.
Те са подредени по важност и последователност на реализирането им. За изброените приоритети ще се търси финансиране чрез заеми, държавен бюджет, новата система за събиране на пътните такси, публично-частни партньорства.

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

Брой 5 | септември - октомври 2018
Корица на изданието
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg