Регистрация

Италианска компания спря жп търга Елин Пелин – Костенец за 1.024 млрд. лв. с жалба

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 13.02.2018, Автор: Милена Василева
[1485 прочитания]

Фотограф: НКЖИ

Италианската компания "Олидраг" С.Р.Л. обжалва търга за модернизация на жп трасето Елин Пелин – Костенец с финансиране по ОП"Транспорт и транспортна инфраструктура" в 3 позиции:
Обособена позиция 1: Модернизация на железопътната отсечка от км 22+554 до км 42+200 - Елин Пелин – Вакарел. Обособена позиция 2: Модернизация на железопътната отсечка от км 42+200 до км 62+400 - Вакарел - Ихтиман. Обособена позиция 3: Модернизация на железопътната отсечка от км 62+400 до км 73+598 - Ихтиман - Костенец. Крайният срок за приключване на строителните дейности е 2023 г. Индикативната стойност на целия проект е 1 024 330 000 лв.

Засега статусът на процедурата е: "оставена без движение", с искане за временна мярка "спиране на процедурата".
Жалбата е подадена на 7 февруари 2018 г., съобщенията от НКЖИ в АОП е от 12 февруари.
След промени отварянето на офертите беше предвидено за 12 февруари 2018 г.

В началото на февруари Европейската Комисия одобри финансирането на проекта за модернизация на жп линията Елин Пелин – Костенец в размер на 451 млн. евро. С отпуснатите средства ще бъдат модернизирани над 51 км железопътни линии и 5 жп гари, попадащи в обхвата на трасето. Предвижда се още да бъдат премахнати всички пресичания на едно ниво между железопътния транспорт, автомобилното движение и пътниците.

Това е най-мащабният железопътен проект в ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" тъй като трасето преминава през сложен планински терен. За да бъдат постигнати проектните скорости от 160 км/ч за пътническите влакове и 120 км/ч за товарните ще бъдат изградени над 20 км тунели, най-дългият, от които е 6 км. Предвидено е още строителството на над 23 мостове и виадукти с обща дължина на съоръженията приблизително 3 км.

Добави коментар Коментари (5)

  • Преглед на профил #1 nicolasm3 неутрално, 13.02.2018 16:28
    Евро Инвест" ЕООД е спряла Елин Пелин - Костенец

    Олидраг е спряла Костенец - Септември

    моля, за корекция
    Неуместен коментар?
  • Преглед на профил #2 lubenmark неутрално, 13.02.2018 21:59
    "За да бъдат постигнати проектните скорости от 160 км/ч за пътническите влакове и 120 км/ч за товарните ще бъдат изградени над 20 км тунели" - дe ба ви мамата драскачи и гъзолизци от gradat.bg
    Неуместен коментар?
  • Преглед на профил #3 gty58307002 неутрално, 15.02.2018 11:43
    А до преди няколко години скоростите за пътнически бяха 200 км/ч...
    Неуместен коментар?
  • Преглед на профил #4 kbderror весело, 15.02.2018 20:33
    И аз искам 330+ км/ч и нагоре като във Франция или около 200+ като в Германия,но и 160 е добре,София-Пловдив ще е около час след 5-6 години,ако се появят и културни и приятни влакове...аре стига сме мечтали, че ше скочат траспортните фирми ....

    Неуместен коментар?
  • Преглед на профил #5 Пешката любопитно, 16.02.2018 01:19
    Вярон ли е,че вече тези забавяния ще се гледат само от една инстанция, без право на обжалване?
    Неуместен коментар?

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

Брой 4 | юли - август 2018
Корица на изданието
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg