Регистрация

До 15 март търг за Ботевград- Мездра, на 20-21 март копка на АМ "Хемус" от Ябланица до Боаза

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 08.03.2018, Автор: Инфраструктура.бг
[3206 прочитания]

Фотограф: МРРБ

Министърът на регионалното развитие и благоустройство Николай Нанков съобщи, че на 20 или 21 март ще бъде направена и първа копка за строителството на 9,3 км от

магистрала "Хемус"
между Ябланица и разклона за Тетевен. През месеците май - юни т.г. започва строителството на участък от 16 км от АМ "Хемус" между п.в. "Белокопитово" и Бухово, като така по "Хемус" ще се работи и от изток, и от запад. Паралелно с това в момента тече проектирането на още 52 км от магистралата между Боаза и разклона за Плевен и Ловеч, съобщиха от пресцентъра на МРРБ, като цитират изказването на министъра пред БНТ. Николай Нанков уточни, че в резултат на новото проектиране на отсечката ще бъдат спестени 300 млн.лв., тъй като се избягва прилагането на големи съоръжения. Тези средства ще бъдат насочени към изграждането на други участъци от аутобана.
До 15 март ще стартира и обществена поръчка за изборна на изпълнител на най-тежкия участък от

скоростния път София – Видин, между Ботевград- Мездра.
"Декември 2021 г. е срокът за завършване на целия скоростен път с магистрални участъци от Ботевград до Видин. Ако имаме забавяне при обществените поръчки, ще сме готови до средата на 2022 г.", обясни министър Нанков. "Пътят е изключително важен както за икономическото развитие на Северозападна България, така и за безопасността на пътуващите, защото на денонощие от "Дунав мост 2", който бе построен от правителството "Борисов 1", преминават по над 2500 ТИР-а, каза той. Министърът поясни, че индикативната стойност на проекта е близо 1.6 млрд.лв. Финансирането ще е през държавния бюджет на база приходите от тол- системата, които се очаква да бъдат над 1 млрд.лв. годишно. Министър Нанков добави, че в момента се изготвят геоложките проучвания за изграждането на тунел под "Петрохан", а през месец май ще започнат прединвестиционни проучвания, на база които ще се направи бъдещ концесионен анализ за цената на съоръжението, което ще се изгражда чрез публично-частно партньорство.
Според министър Нанков правителството и протестиращите от Северозападна България са били на една и съща страна по отношение на исканията за добра инфраструктура. "Хората в Северозапада поискаха магистрала от Видин до София и тунел под Петрохан. Днес има документално придвижване от страна на кабинета. Още август месец сме взели решение на Министерски съвет, с което одобрихме управленската програма, в която като основен приоритет в Северна България, наред с АМ "Хемус", е именно скоростният път от Ботевград до Видин. Обществото трудно разбира бавните, тежките, тромавите процедури, които извървява всеки голям проект по отношение на екологичното законодателство и обжалванията на обществените поръчки, които забавиха проекта с 2 години и три месеца", отбеляза министърът.

Удължаване на гаранционните срокове с 6-7 години
е една от стъпките за подобряване на качеството на пътното строителство. Не може да има гаранционни срокове от 6 месеца или година. Трябва да бъдат до 6-7 години, за да работят фирмите по-прецизно и качествено, защото всички деформации след това ще са за тяхна сметка, каза Николай Нанков. Регионалният министър посочи още, че с повечето приходи от тол таксите ще се инвестира и повече в пътни ремонти. " По третокласната пътна мрежа има пътища, които не са ремонтирани 40 години и след всяка зима са проблемни", коментира

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

Брой 4 | юли - август 2018
Корица на изданието
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg