Регистрация

Падна последната жалба за АМ "Струма" през Кресна

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 07.11.2018, Автор: Милена Василева
[985 прочитания]
На 31 октомври т. г. петчленен състав на Върховния административен съд отхвърли касационната жалба на Сдружение "За земята – достъп до правосъдие" срещу Решение №3-3/2017 г. от 19.10.2017 г. по оценка за въздействието върху околната среда (ОВОС) на министъра на околната среда и водите, с което е одобрено осъществяването на инвестиционното предложение за "Подобряване на трасето на Лот 3.2 на Автомагистрала "Струма" по Източен вариант Г 10.50" и искането за сезиране на Конституционния съд, отговори на въпроси на "Градът" Агенция "Пътна инфраструктура". Определението на съда е окончателно и не подлежи на обжалване.

Това решение отвори пътя за развитие на проекта за лот 3.2 на АМ "Струма". Автомагистралната отсечка трябва да е готова до края на 2023 г., когато е срокът за допустимост на разходите по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура".
През август тази година АПИ стартира обществените поръчки за определяне на изпълнител за проектиране и строителство на платното за София на автомагистрала "Струма" в участъка Кресна - Крупник. Това е платно в посока Кулата - София, което ще преминава източно от Кресненското дефиле по ново трасе. Дължината на отсечката е 23.6 км. Ще бъдат изградени 7 тунела, 21 виадукта, 4 пътни възела, 12 надлези и подлези. Индикативната стойност на поръчките е 875.3 млн. лв. без ДДС. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. Срокът за изпълнение на всяка от обществените поръчки е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство. Офертите за проектиране и изграждане на лот 3.2.1 могат да се подават до 17.30 ч. на 22 ноември 2018 г., а за лот 3.2.2 до 17.30 ч. на 29 ноември 2018 г.
Целта е през 2019 г. да започне същественото изпълнение, за да не загуби АПИ осигуреното финансиране от ЕС. След като завърши изграждането на новото платно, което преминава източно от съществуващото трасе през Кресненското дефиле, движението ще се пренасочи по него и тогава ще се реконстрира трасето на първокласния път Е79, така че и платното в посока Кулата да има характеристиките на магистрален път.

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

Брой 5 | септември - октомври 2018
Корица на изданието
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg