Регистрация

15 участника в търга за 37 км от магистрала "Струма" между Дупница и Благоевград

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 04.05.2012, Автор: Милена Василева
[1939 прочитания]
Илюстрация: Индекс инфраструктура

Илюстрация: Индекс инфраструктура

15 кандидати участват в тръжната процедура за проектиране и строителство на лот 2 от магистрала "Струма", който обхваща участъка Дупница - Благоевград с дължина 37 километра. Прогнозната стойност на пътния участък е 200 млн. лв. без ДДС. Проектът се финансира чрез оперативна програма "Транспорт".
Най-голямата пътна поръчка за тази година протича по нов начин - цената вече няма да е единственият критерий, а вече от значение ще са опитът на кандидатите, техническите им решения и срокът.

Тръжната процедура за обекта е двустепенна - първата от този род за пътните проекти по ОП "Транспорт".
До месец комисията ще избере осем от кандидатите, които ще бъдат отсети по специална методика, в която основни показатели са оборотът на фирмите и километри изпълнени обекти.
Ако сред кандидатите има две фирми с еднакви показатели, продължава тази с по-големия оборот.

Осемте фирми ще продължат във втората част на търга, при която ще бъдат разгледани техническите оферти и технологии, както и техническият проект.
Това ще стане възможно, след като в средата на юни проектантът на идейния проект на лот 2 - "Трансконсулт 22" се очаква да  предаде разработката си.
Въз основа на идейния проект всеки от осемте кандидати в късата листа ще даде техническо решение.

Председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров коментира, че най-вероятният срок за избор на изпълнител е ноември тази година.

По реда на отваряне на офертите фирмите са:
  - "Терна" АД, без подизпълнител
  - "Сочета Италиана пер Кондоте д'акуа", без подизпълнители
  - Сдружение "Салваторе Матарезе (Бари, Италия) – ИКС Гранди Лавори (Рим, Италия)", без подизпълнители
  - ДМХ Гражданско дружество, съставено от "Доуш Иншаат ве Тиджарет" (лидер), "НПО Мостовик" ООД (Омск, Русия), "Хидрострой" АД (Варна)
  - Обединение между испанската "Еф Си Си Конструксионес" (лидер със 70%) и българската СК-13, без подизпълнител
  - "Джей енд Пи – Авакс" (Атина Гърция)
  - Консорциум "Макс Бьогл – Инжстрой Струма 2", съставено от "Макс Бьогл Бауунтернемунг" (Германия) и "Инжстройинженеринг" ЕООД (Варна). Германската компания държи 60% от сдружението
  - Джойнт венчър от "Тодини Конструкциони Дженерали" и "Салини СПА"
  - Консорциум "Струма лот 2", съставен от Ипреза АД (Италия), ГБС Инфраструктурно строителство АД и "Пътстрой 92" АД. Водеща фирма с 51% е италианската
  - Консорциум "Струма 2012", съставен от ПСТ Холдинг, Аксиона Инфрасктруктура (Испания) и Хохтийф (Германия)
  - "Актор"
  - Обединение "Страбах АГ (Австрия) - Щрабаг (България)
  - Порр бау ГБМХ (Австрия)
  - Обединение ОХЛ - Трейс - Струма 2, съставено от българската Трейс и испанската ОХЛ (лидер с 51%)
  - Обединение "Струма Зюд", образувана от "Монолит"(София) и Бигхардт Бау АД (Германия). И двете фирми държат по 50% в обединението.

Изпълнителят ще извърши геоложки и хидрогеоложки проучвания за тунелно съоръжение с дължина 150 м и ще подготви технически проект за него. Ако ландшафтният проект докаже необходимост от укрепителни дейности, и за тях ще бъде подготвен проект.
Ще бъдат изработени проекти за реконструкция на засегнатите от проекта инженерни мрежи, за високи насипи и изкопи, оформяне на земното легло и постигане на проектна носимоспособност, както и за довеждаща инфраструктура – електро, ВиК до площадките на обслужващите зони и площадките за разполагане на трафик център.
За пръв път в тръжната документация е включено изискване проектите за изграждане на площадките за отдих, организиране на обслужващи зони и разполагане на трафик центъра да бъдат неразделна част от техническия проект.

Трасето е разделено на три подобектазаради откритите през 2007 г. археологически находки:
- от км 327+500 до км 344+000
- от км 322+000 до км 327+500
- от км 344+000 до км 359+000.
Планира се строителството да започне от първия участък, където няма археологически структури.

Лот 2 на автомагистрала "Струма" е с габарит 29 м (15 м пътни платна – 2 x 2 x 3.75 м, 3.5 м разделителна ивица, 2 аварийни ленти с ширина по 2.5 м, водещи ивици 4 x 0.75 м, банкети по 1.25 м). Проектната скорост е 120 км в час. Припомняме, че приетите на първо четене в парламента промени в Закона за пътищата предвидиха допустима скорост 140 км в час.
За магистрала "Струма"
Магистрала "Струма" се състои от четири лота:
- лот 1 Долна Диканя - Дупница - 16.8 км, в строеж
- лот 2 Дупница - Благоевград - 37 км в тръжна процедура
- лот 3 Благоевград - Сандански - 65.5 км в процес на проучване и предстоящо проектиране
- лот 4  Сандански - Кулата - 15 км завършила тръжна процедура, обжалване на избора.

"Струма" е част от трансевропейски транспортен коридор 4, който в Югоизточна Европа е Видин - София - Кулата - Солун и предлага най-краткия маршрут за връзка между плавателния път на река Дунав и Егейско море, респективно международните пристанища Лом и Солун. Това я прави подходяща за комбинирани превози, включващи р. Дунав и вътрешноканалната мрежа на Европа.
Като част от коридор 4 магистралата има важна роля за връзка между страните от Вишеградската четворка, Румъния и България, респективно между Балтийско и Черно / Егейско море. Този маршрут е най-натовареният път, минаващ през България по направлението север-юг.
"Струма" ще свърже шест от най-големите градски центрове в западната част на страната - Видин, Монтана, Враца, София, Перник, Благоевград, три от които – София, Видин и Благоевград, са и главни центрове за растеж.
Магистрала "Струма" е част от приоритетен проект 7 на ЕС за развитие на трансевропейската транспортна мрежа по протежение на магистралната ос Игуменица/Патра - Атина - София – Будапеща. Този проект ще осигури значителното подобрение на пътната мрежа в Югоизточна Европа и ще свърже главните градове в региона - пристанището на Патра, Игуменица, Атина (Пирея), Солун и София с важни градски центрове в източната и централната част на Европа.

Добави коментар Коментари (2)

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

Брой 5 | септември - октомври 2018
Корица на изданието
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg