Регистрация

Завършен е и третият буферен паркинг по линията на метрото

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 15.11.2012, Автор: ИнфраструктураБГ
[2388 прочитания]
Подземният паркинг, изграден на булевард "Черни връх", паралелно със строителството на метрото, е три пъти по-евтин. Ако не беше интегриран заедно с метрото, щеше да струва 8 милиона лева, а сега стойността е 2.5 млн. лева. Това съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова, която вчера посети паркинга.
Паркингът на бул."Черни връх" до метростанция "Джеймс Баучер" разполага с 620 места. Изграден е заедно с конструкцията на метрото.

По линията на метото вече функционират два паркинга: на "Цариградско шосе" с 1280 паркоместа и на "Ломско шосе" - 480 места.
Интересът към тези паркинги обаче все още е скромен, констатира Фондъкова. На бул. "Цариградско шосе" на ден паркират 80-90 автомобила, а на ул. "Ломско шосе" – 40-50 автомобила. По думите на столичния кмет трябва да се разработят достатъчно гъвкави механизми и нови маркетингови стратегии, така че да накарат хората да паркират в тези паркинги.

Директорът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев има идея да се предложат механизми да паркират не само хората, които ползват метрото, но и тези, които имат нужда от подземни паркинги, съобщи още Йорданка Фандъкова.
Според едно от предложенията, което през следващите 2 седмици ще бъде разгледано от транспортната комисия към Общинския съвет, шофьорите ще могат да паркират oekfkfykf в подземните гаражи и ще ползват метрото с абонаментна карта за около 80 лв. на месец.

Очаква се паркингът на бул. "Джемс Баучер" да заработи в началото на декември, като през първия месец хората ще могат да оставят колите си безплатно.
В момента за шофьорите, които ползват метро, първите два часа паркиране в буферните паркинги са безплатни, а за всеки следващ час се плаща по 50 стотинки. За ползване на паркинга без ползване на метро таксата е по 1 лев на час.


В момента се извършва реконструкция и разширение на участък от бул."Черни връх" от ул."Сребърна" до ул."Филип Кутев", припомни кметът на София. Строителните работи започнаха на 15 октомври.
Проектът предвижда изграждане на нов канален клон по ул."Сребърна", нови канални връзки по бул."Черни връх", ще бъде направен и ремонт на водопровод и ще бъдат поставени нови водопроводни връзки по бул."Черни връх".
Ще бъде подменена пътната настилка по бул."Черни връх" от ул."Сребърна" до бул."Тодор Каблешков".
Ще се направи ремонт и разширение на кръстовището на бул."Черни връх" – ул."Сребърна".
След реконструкцията бул."Черни връх" ще бъде с четири ленти (две платна по две ленти в посока), както и с нови тротоари от унипаваж. Прави се и ремонт на тротоара от бул."Н. Вапцаров" до ул."Сребърна".

Добави коментар Коментари (2)

  • Преглед на профил #1 Софианец2 неутрално, 15.11.2012 20:48
    Нещо се обърка концепцията. Нали буферните паркинги щяха да се ползуват от идващите от провинцията - да си оставят автомобилите и след това с метрото... За тях ли ще бъде абонаментът... Кой е разработил тази концепция и са налети толкова пари, а има 50-60 автомобила
    пълна неграмотност и простотия, а сега търсят изход за пропилениет пари.
    Неуместен коментар?
  • Преглед на профил #2 coffee.bean неутрално, 16.11.2012 21:43
    Фандъкова, постройте паркинг с 10 хиляди места в центъра на София, с няколко подземни и надземни етажа (между Булбанк и Народно събрание). Да бъдат на символично заплащане- тогава ще се реши транспортния проблем.
    Неуместен коментар?

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

Брой 5 | септември - октомври 2018
Корица на изданието
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg