Регистрация

Метрото за "Слатина" ще тръгва от "Орлов мост" и ще стига до The Mall

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 24.02.2017, Автор: Милена Василева
[24437 прочитания]
Вариант 1

Вариант 1
Фотограф: Транспро

На 24 февруари експертен съвет обсъди вариантите за разширение на метрото от "Орлов мост" към "Слатина" и избра първия - от "Орлов мост" през румънското посолство, зала "Фестивална", "Арена Армеец София", бул. "Цариградско шосе" до The Mall. Отхвърлен беше вторият вариант, според който от "Арена Армеец София" метрото достига до "Дружба" и бул. "Брюксел". Оттук нататък може да започне работа по идейния проект, заяви проф. д-р инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен"ЕАД. Финансиране засега не е осигурено.
-
Фотограф: Мария Съботинова

Сдружение "Спаси Метрото" предложи детайли по разположението на метростанциите, довеждащ и свързващ релсов и тролейбусен транспорт между "Дружби"-те и "Младост", както и пешеходна зона за връзка между жк "Дружба" и бул. "Цариградско шосе", които отстоят на 10 минути път един от друг, но нямат пряк пешеходен достъп.
Автор на проучването, което представлява прогноза на търсенето и моделиране на натоварването по трети метродиаметър във вариант от "Орлов мост" до The Mall и от "Орлов мост" до бул. "Брюксел" е на "Транспро" ООД. То е предадено през септември 2016 г. на "Метрополитен" ЕАД, внесено в НАГ през януари 2017 г.
Експертният съвет включва 58 членове, председателствани е от главния архитект арх. Здравко Здравков, земестник-председатели са арх. Бойка Къдсрева,НАГ, и инж. Деляна Сеченска, НАГ. Затоплянето на времето се отрази на броя на домакините, които покриха само нивото на представителната извадка. Същото се случи и с гостите на събитието.


ВАРИАНТИТЕ
В разработката се сравнят два различни варианта за бъдещо развитие на трети диаметър и в частност получаване на максимално достоверни прогнозни данни за трафика в ситемата на масовия транспорт и метрото за прогнозна година 2040. Те са сравнени по отношение на дължина, брой метростанции, брой пътувания на ден, средна скорост на пътник, общ пробег, дялово участие на трета линия в превозния процес и др. Това дава възможност да се прецени кой от предложените варианти би бил по-целесъобразен и накъде е по-добре да продължи метрото след кръстовището на "Асен Йорданов" и "Шипченски проход". Проектантите предлагат това да бъде вариант 1.

ВАРИАНТ 1

  • Търговски център "The Mall" – бул."Цариградско шосе" – МФСЗ "Арена Армеец София" – бул."Асен Йорданов" – ул."Гео Милев" – до бул. "Евлоги Георгиев"
    Метростанция 1 - пред търговски център "The Mall" – трасето продължава по бул."Цариградско шосе"
    Метростанция 2 – ИПК "Родина" ул."Генерал Йордан Венедиков" – трасето продължава по бул."Цариградско шосе" след това завива надясно по бул.Асен Йорданов"
    Метростанция 3 – при МФСЗ "Арена Армеец София" – бул."Асен Йорданов"
    Метростанция 4 – при ул."Асен Йорданов" и река "Слатинска река"
    Метростанция 5 – при ул."Гео Милев" и ул."Иван Димитров – Куклата", след което трасета продължава по ул."Гео Милев"
    Метростанция 6 – 93 СОУ "Ал.Теодоров-Балан" (ул."Гео Милев" и ул."Николай Коперник")
    Метростанция 7 - 31 СУ за чужди езици и мениджмънт "Иван Вазов" (ул."Гео Милев" и бул."Ситняково").
    Следва вливане в основното трасе преди кръстовище "Орлов мост".
    Общата дължина на трасето възлиза на около 6040 м. Общият брой нови станции е седем.

    ВАРИАНТ 2
    -
    Вариант 2
    Фотограф: Транспро

    От бул. "Брюксел" по ул. "Проф. Цветан Лазаров" – бул. "Асен Йорданов" – ул."Гео Милев" – до бул. "Евлоги Георгиев"
    Метростанция 1 – бул. "Брюксел" и "Проф. Цветан Лазаров" – трасето продължава по бул."Цветан Лазаров" след това завива надясно по бул.Асен Йорданов" 4
    Метростанция 2 – на бул. "Проф. Цветан Лазаров" при Крафт Мастер
    Метростанция 3 – на бул. "Проф. Цветан Лазаров" преди кръстовището с бул. "Асен Йорданов"
    Метростанция 4 – при ул."Асен Йорданов" и река "Слатинска река"
    Метростанция 5 – при ул."Гео Милев" и ул."Иван Димитров – Куклата", след което трасета продължава по ул."Гео Милев"
    Метростанция 6 – 93 СОУ "Ал.Теодоров-Балан" (ул."Гео Милев" и ул."Николай Коперник"
    Метростанция 7 - 31 СУ за чужди езици и мениджмънт "Иван Вазов" (ул."Гео Милев" и бул."Ситняково").
    Следва вливане в основното трасе преди кръстовището на "Орлов мост".
    Общата дължина на варианта възлиза на 5800 м. Броят на новите станции е общо седем.
    Този вариант е своеобразна алтернатива за продължение на вече избрания като целесъобразен вариант.

    СРАВНЕНИЕ
    Трасето по вариант 1 от търговски център "The Mall" - бул."Цариградско шосе" - МФСЗ "Арена Армеец София" - бул."Асен Йорданов" - ул."Гео Милев" - до бул. "Евлоги Георгиев" е с около 240 м по-дълъг от втория. Броят на метростанциите и на двата варианта е еднакъв. В този вариант пътниците по масовия градски транспорт са с 3732 повече от втория. Освен броя на пътниците в този вариант по-голяма е и матрицата по градския транспорт. Това означава, че при този вариант повече пътници предпочитат градския транспорт за разлика от втори вариант.
    Вторият вариант - бул. "Брюксел" по ул. "Проф. Цветан Лазаров" – бул. "Асен Йорданов" – ул."Гео Милев" – до бул. "Евлоги Георгиев" отстъпва на първи по всички показатели. Единственият параметър, по-който този вариант е по-добър, е по-високата средна скорост на автомобилите и от там по малкото изразходвано време за пътуване с автомобил.
    Заключението, което правят проектантите, че първи вариант дава по-добри показатели по отношение на превозени пътници и спестено време.

    ЗАЛАТА
    Изказаха се възложителелите, представители на експертния съвет, от "Спаси метрото" и други, като дискусията беше водена от инженера на столична община Деляна Сеченска.

    Инж. Семерджиев от "Метрополитен"ЕАД
    -
    Фотограф: Мария Съботинова

    напомни, че проучването е от 2014 г., когато е прието трасето за "Слатина" с отклонение след "Орлов мост" от ул. "Шипка" към през Румънското посолство и 31 СУ за чужди езици и мениджмънт "Иван Вазов" (ул."Гео Милев" и бул."Ситняково"), следва – 93 СОУ "Ал.Теодоров-Балан" (ул."Гео Милев" и ул."Николай Коперник"), после по ул."Гео Милев" и ул."Иван Димитров – Куклата", след което трасета продължава по ул."Гео Милев", метростанция има и при ул."Асен Йорданов" и река "Слатинска река" при МФСЗ "Арена Армеец София" – бул."Асен Йорданов". Тогава беше поръчано проучване за варианти. Двата варианта всъщност са към бул. "Цариградско шосе" и към "Дружба".

    Проф. д-р инж Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен"
    -
    Фотограф: Мария Съботинова

    изрази ясно подкрепата си за първия вариант на разклонението - до The Mall, и неколкократно отговори на запитванията на "Спаси метрото". В края на дискусията се оказа, че позициите на двете организации са много близки.

    Гергин Борисов от "Спаси метрото"
    -
    Фотограф: Мария Съботинова

    предложи промяна в местоположението на метростанциите до "Цариградско шосе", влезе в приятелски диалог с проф. Братоев, който продължи и след заседанието.

    Арх. Ангел Захариев, водещ проектант и представител на "Група Град",
    -
    Фотограф: Мария Съботинова

    подкрепи вариант 1 като напомни, че ако в проучването са отчетени само пътуванията на работещите в бизнес зоната около мола, то в тази посока ще пътуват още толкова души, които отиват там на пазар или с други намерения, и то разпределено равномерно през целия ден. Арх. Захариев още напомни, че в зоната около "Тех парк София", на втора линия от бул. "Цариграско шосе" се развиват жилищни сгради с 100 000 кв. м РЗП, кодето ще живеят около 4000 души, които ще генерират пътникопоток. Арх. Захариев постави въпроса и за връзката на тази част от "Цариградско шосе" с отсрещния "бряг" на булеварда, който се превръща във все по-голям разделител за пешеходците. Поставен беше въпросът за късите коси връзки между взете зони на градската магистрала.

    Инж. Деляна Сеченска
    -
    Фотограф: Мария Съботинова

    за пореден път постави въпроса за метрото, което от основен транспорт и гръбнак на транспортната система се превърна в градоустройствен фактор, което не е добре за града. Тя пожела да се направи проучване за интегрирания градски транспорт на столицата.

    Инж. Ангел Деспотов
    -
    Фотограф: Мария Съботинова

    от Центъра за градски транспорт предложи проучване за релсовия транспорт паралелно с развитието на метрото.

    Експертният съвет избра вариант 1 от "Орлов мост" до Тhe Mall. Като втора точка професионалистите предложиха да се направи проучване за довеждащ и свързващ транспорт в зоната. Предложението внесе арх. Георги Бакалов, председател на САБ.

    Добави коментар Коментари (2)

    • Преглед на профил #1 Пешката неутрално, 25.02.2017 04:27
      Братоев каква гуша е наточил...метрото добре му се отразява
      Неуместен коментар?
    • Преглед на профил #2 irka неутрално, 02.03.2017 16:47
      Братоев трябва да излезне в пенсия. Задължително!
      Толкова къдрави предложения....
      И всички сродни с него душици да си ходят.
      Московското метро е правилно проектирано изначало.
      Представлява пентаграм. В пресичанията на отсечките от пентаграма се получават най-удачните прекачвания на пътници, с което се постига оптимално пътуване, с минимален разход.
      Трябва човек с рационално мислене да ръководи метрополитена ни.
      Другите да се махат.
      Неуместен коментар?

    Добавяне на коментар

    За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


    Прочетете и "Правила за писане на коментари".

    Брой 4 | юли - август 2018
    Корица на изданието
    Ежеседмичен бюлетин с най-важното от infrastructure.bg